اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان:

25 هزار دانشجوی گیلان درس دفاع مقدس را آموزش دیدند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: تاکنون بیش از 25 هزار دانشجوی گیلانی درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌های سراسر گیلان گذرانده‌اند.

25 هزار دانشجوی گیلان درس دفاع مقدس را آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی روسا، معاونان و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبریک هفته دولت، بر توجه جدی به موضوع دفاع مقدس و دستاوردهای تعالی آن به ویژه در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور از دوران جنگ فاصله گرفته است، گفت: در مرزهای کشور هنوز شاهد تهدید و تجاوز هستیم هر چند که کشور به طور فراگیر درگیر جنگ نظامی نیست اما جنگ تغییر شکل یافته و جنگ نرم در کشور وجود دارد.

این مسئول، با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور میدان‌های اصلی جنگ نرم دشمن هستند افزود: کسانی که می‌خواهند در برابر هجمه‌های دشمن صف‌آرایی کنند باید طراحی این صف‌آرایی‌ها را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انجام دهند.

*آموزه‌های دفاع مقدس در مراکز آموزشی خاکریز محکم در برابر هجمه‌های دشمن است

به گفته وی، تنها با آموزه‌های دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای این مهم می‌توان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خاکریزهای محکمی در برابر هجمه‌های دشمن ساخت.

جلایی، با تصریح بر اینکه اگر هزینه مقابله با جنگ نرم در دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی صرف شود نتیجه می‌دهد، ادامه داد: در غیر این صورت صرف هرگونه هزینه در جاهایی غیر از دانشگاه‌ها، کمک به دشمن محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز باید با یک رویکرد علمی در محیطی فرهنگی و آموزشی از آرمان‌های دفاع مقدس پاسداری کنیم و دانشگاه‌ها به عنوان محلی علمی و عقلانی بهترین میدان برای مقابله با هجمه‌های دشمن است.

وی هدف‌گذاری در دانشگاه‌ها برای مقابله با تهاجم دشمن را هدف‌گذاری درستی دانست و افزود: ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در گیلان ابتدا با 120 دانشجو انجام شد و اکنون در نیم‌سال دوم تحصیلی 92-91 این تعداد به بیش از 6 هزار دانشجو افزایش یافته است.

جلایی به افزایش تعداد دانشجویان هر ترم در انتخاب واحد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: استقبال دانشجویان از این درس تنها به دلیل افزایش معدل به عنوان گذراندن یک واحد درس عمومی نیست بلکه طبق ارزیابی استادان این رشته، دانشجویان این واحد را با عشق و علاقه انتخاب می‌کنند به طوری که حتی غیبت ندارند.

وی تدریس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را موجب افزایش ضریب امنیت علوم سیاسی در دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: بسیاری از مباحث پر تنش، ارائه بحث‌های قوی، مناظره، پرسش و پاسخ، مبحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز در کلاس این واحد درسی اتفاق می‌افتد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ورود استادان و فرمانده هان به دانشگاه‌ها را موجب ارتقای مباحث علوم سیاسی در دانشگاه‌ها ذکر کرد و متذکر شد: دفاع مقدس سرشار از ناگفته‌هاست و یکی از مشکلات ترویج این فرهنگ پرداختن تک بعدی به حدفاصل خط مقدم تا قرارگاه‌ها است.

*دفاع مقدس بهشت پژوهشگران است

وی، دفاع مقدس را بهشت پژوهشگران خواند و گفت: دفاع مقدس یکی از حوزه‌های پژوهشی غنی است و طبق فرموده مقام معظم رهبری تمام پیشرفت‌های کشور حاصل دفاع مقدس است.

به گفته این مسئول، درس دفاع مقدس در 72 واحد از بین 121 واحد آموزش عالی و دانشگاهی به غیر از مراکز حوزه‌های علمیه در گیلان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون درس دفاع مقدس در پنج دانشکده دانشگاه گیلان، هفت مرکز غیر انتفاعی، شش آموزشکده سما، چهار دانشکده علوم پزشکی، دو دانشگاه پردیس گیلان، 12 مرکز علمی‌کاربردی، یک دانشکده و پنج آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

جلایی متذکر شد: تاکنون درس دفاع مقدس در مجموع 147 کلاس، 72 واحد با 22 استاد متخصص و بالغ بر 6 هزار دانشجو در گیلان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در هر ترم شاهد افزایش تعداد دانشجویان برای گذراندن این واحد درسی هستیم، افزود: از سال تحصیلی 88-87 تاکنون بیش از 25 هزار نفر این درس را در دانشگاه‌های گیلان گذرانده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان با بیان اینکه مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات پایداری در برخی از دانشگاه‌های گیلان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: این مراکز به صورت تخصصی به موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول