اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالیت 1300 خانوار در رابطه با نخودپزی در ممقان

نخود فرآوری شده ایران به قاره آمریکا صادر می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های خشکبار کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 300 خانوار در رابطه با نخودپزی در شهر ممقان مشغول فعالیت هستند، گفت: 60 درصد محصول فرآوری شده به کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاورمیانه صادر می‌شود.

نخود فرآوری شده ایران به قاره آمریکا صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، علیرضا ارزانی صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات نخودپزان بخش ممقان شهرستان آذرشهر به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد:‌ با تلاش قابل توجهی افزایش کمی و کیفی خشکبار شمال‌غرب کشور را فراهم و زمینه‌های لازم برای توسعه این بخش و ایجاد ارزش افزوده بالا برای تولید محصولات خشکبار در شمال‌غرب کشور را مهیا ساخته است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 300 خانوار در رابطه با نخودپزی در شهر ممقان مشغول فعالیت هستند که این فعالیت در واحدهای خانگی به صورت کارگاه‌های خود اشتغالی و متمرکز است که پیش‌بینی می‌شود با ایجاد این شهرک شاهد ارتقای کیفیت فرآوری و بسته‌بندی و برآورده کردن نیاز مشتریان با سلایق متفاوت در رابطه با این محصول در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فرآوری نخود در جهان فقط در دو کشور آسیایی ایران و ترکیه انجام می‌پذیرد و در کشور فرآوری محصول نخود به صورت اختصاصی در بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر انجام پذیرفته و این بخش به تنهایی، 40 درصد از کل محصول نخود سفید تولیدی کشور را تبدیل به نخودچی می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های خشکبار کشور با اشاره به اینکه این محصول فرآوری شده 40 درصد در داخل کشور و 60 درصد به کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاورمیانه صادر می‌شود، گفت: با اقدامات بسیار ارزنده سازمان جهاد کشاورزی استان در رفع مشکلات و تنگناهای موجود در این بخش بسیار مهم و اقتصادی بخش کشاورزی استان، آینده‌ روشن اقتصادی این صنعت در منطقه قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول