اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

هفته دفاع مقدس در آبادان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

معاون فرماندار آبادان گفت: هفته دفاع مقدس در این شهرستان باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

هفته دفاع مقدس در آبادان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید ولی‌الله موسوی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران موجب نارضایتی استکبار جهانی شد.

وی افزود: به همین دلیل نیز از حربه‌های مختلفی برای ساقط‌‌ کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی استفاده کردند و وقتی در هیچ‌یک از آنها به نتیجه نرسیدند جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند.

معاون فرماندار آبادان ادامه داد: در واقع جنگ تحمیلی آخرین حربه آنها برای ضربه‌زدن به نظام بود و می‌خواستند با یک تهاجم وحشیانه در حالی که 19 ماه از پیروزی انقلاب بیشتر نگذشته بود و سپاه و ارتش انسجام لازم را نداشت نظام را به چالش بکشند.

موسوی تصریح‌ کرد: اما زنان و مردان ایران اسلامی با شجاعت و دلاورمردی و ایثار در برابر دشمن مسلح ایستادند و اجازه نداند یک وجب از خاک این کشور خارج شود.

وی اضافه‌کرد: در حالی بود که تا پیش از این و در اکثر جنگ‌ها بخشی از خاک کشورمان به سلطه کشور دیگر در می‌امد اما در دوران انقلاب اسلامی ملت ایران با ایستادگی خود مانع از این کار شد.

معاون فرماندار آبادان خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل نیز گرامی‌داشت یاد خاطره دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

موسوی افزود: به ویژه در استان خوزستان و شهر آبادان که به طور مستقیم درگیر جنگ بودند هفته دفاع مقدس باید بسیار ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شکست حصر آبادان گفت: دشمن می‌پنداشت که با عبور از بهمنشیر آبادان را تصرف خواهد کرد اما با فرمان امام(ره) مبنی بر اینکه «حصر آبادان باید شکسته شود» نیروهای سپاه و ارتش در عملیات ثامن‌الائمه ظرف مدت 48 ساعت حصر آبادان را شکستند و 150 کیلومتر از خاک آبادان را آزاد کردند.

معاون فرماندار آبادان با اشاره به جلسه قبل ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس آبادان افزود: در این جلسه کمیته‌های ستاد تعیین و وظایف آنها نیز مشخص شد و قرار شد دبیران هر کمیته نسبت به برگزاری جلسه و تدوین برنامه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/72008/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول