اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تخصیص به موقع اعتبار صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از موزه ملی فرش تبریز تا سال 93/ پیشرفت 65 درصدی پروژه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پیشرفت 65 درصدی ساخت موزه ملی فرش تبریز خبر داد و گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار این موزه اواسط سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از موزه ملی فرش تبریز تا سال 93/ پیشرفت 65 درصدی پروژه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون صنایع و معادن از روند اجرای ساخت موزه ملی فرش تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه‌ای ماندگار از قالی‌های نفیس و شاخص در هنر قالیبافی ایران در این موزه نگهداری و نمایش داده می‌شوند، اظهار کرد: در این موزه قالی‌هایی از سراسر ایران با مرکزیت آذربایجان‌شرقی نگهداری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: زیربنای این طرح بالغ بر 12 هزار متر مربع بوده و در پنج طبقه سازه‌ای احداث می‌شود.

وی تاریخ آغاز به کار ساخت این موزه را تیرماه سال 89 عنوان کرد و گفت: مبلغ اولیه قرارداد موزه ملی فرش تبریز 20 میلیارد ریال است.

محمدی، پلان سازه را پلان نامنظم اعلام کرد و اظهار داشت: نوع این سازه بتون مسلح با سقف پیش تنیده و با کابل‌های پس‌کشیده به همراه دیوار برشی و سیستم بندبین است تا اسکلتی کاملاً مقاوم برای بنا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مراحل احداث سازه نخستین موزه فرش ایران در تبریز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اسکلت این موزه تا یک ماه دیگر خاتمه می‌یابد و همزمان مراحل نازک‌کاری آن آغاز شده است.

وی یادآوری کرد: موزه ملی فرش آذربایجان جزو مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت دهم بود و در دور سوم سفرهای استانی اصلاحاتی برای تامین زمین مناسب آن اعمال شد.

وی اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث و تجهیز این موزه را 240 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

محمدی اعتبارات مورد نیاز برای تامین و نصب تجهیزات پیشرفته این موزه را بیش از 150 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، نخستین موزه فرش ایران اواسط سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قالی آذربایجان از پیشینه تاریخی و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در دنیا شناخته شده است، راه‌اندازی موزه فرش در استان آذربایجان‌شرقی ضروری بود.

محمدی، شهر تبریز را در میان تمام مراکز قالیبافی کشور دارای مقام و اعتبار مهم دانست و گفت: تبریز و سایر شهرهای آذربایجان‌شرقی همچون هریس در اعتلای هنر قالیبافی ایران نقش مهمی داشته‌اند.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول