اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

اعضای شوراها از سیاسی‌کاری دوری کنند

امام جمعه موقت کرمان گفت: اعضای شوراهای اسلامی با سلایق سیاسی مختلف وارد شورا شده‌اند، اما باید سیاسی‌کاری و گفت‌و‌گوهای اختلاف‌برانگیز را کنار بگذارند.

اعضای شوراها از سیاسی‌کاری دوری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور صبح امروز در آیین تحلیف منتخبان شوراهای شهرهای شهرستان کرمان اظهار داشت: مسئولیت‌ها امانت هستند و همان‌ طور که برای دیگران نماندند، برای ما هم نمی‌مانند و رسم روزگار این است.

وی با ذکر روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: اینکه انسان خود را مالک هیچ چیز نداند، تدبیر، برنامه‌ریزی، مشورت و مدیریت داشته باشد و دستورات خداوند را اجرا کند از نشانه‌های بندگی خدا است.

امام جمعه موقت کرمان خطاب به اعضای شوراهای اسلامی بیان داشت: اگر بخواهید خوب عمل کنید و مردم از شما راضی باشند و پرونده سفیدی داشته باشید، باید کارهایی را انجام دهید که به نفع مردم باشد.

عرب‌پور اذعان داشت: اگر برای تفاخر به شورا آمده‌اید، اگر برای این به شورا آمده‌اید که باند یا گروهی را حمایت کنید که به نفع مردم نباشد، این امر خیلی بد است.

وی اذعان داشت: رضای خداوند باید معیار اولیه برای عضویت در شورا باشد، زیرا کاری که برای خدا نباشد، مانند کف روی آب است و از بین می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: رعایت قانون، گره‌گشایی از کار مردم و تعامل با شهرداران باید مدنظر اعضای شوراهای اسلامی قرار گیرد و بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت مستقیم داشته باشند.

عربپور از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا با دستگاه‌های امنیتی اتفاق نظر داشته باشند تا بعضی مسائل به شورا، شهرداری و نظام لطمه وارد نکند.

وی بیان داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خود را خادم مردم بدانند با برگزاری جلسات مردمی در مساجد و هیئت‌ها با مردم هم‌فکری داشته و گره‌گشایی کنند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه ما باید حافظ نظام و ولایت باشیم، افزود: شوراهای اسلامی باید مدافع ولی‌فقیه و نظام اسلامی باشند و بعضی از حرف‌ها و حقایق را به صورت مستقیم به مردم بگویند.

عرب‌پور دفاع از نظام و ولایت را وظیفه اصلی اعضای شوراهای اسلامی دانست و ابراز داشت: افراد با سلایق مختلف وارد شوراها شده‌اند، اما پس از آغار به کار شوراها باید بحث‌های سیاسی و گفت‌و‌گوهای اختلاف‌برانگیز و کدورت‌ها را کنار بگذارند و با تدبیر، هوشیاری و پرهیز از مسائل سیاسی کارها را پیش ببرند.

انتهای پیام/80019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول