اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم تحلیف

شورای چهارم همدان بر صندلی خدمت تکیه زد

چهارمین شورای اسلامی شهر همدان کار خود را آغاز کرد.

شورای چهارم همدان بر صندلی خدمت تکیه زد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز نشست مشترک سومین و چهارمین شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد.

در این نشست به پاس خدمات‌رسانی مطلوب و احداث پارکینگ طبقاتی سینا به عنوان یکی پارکینگ‌های نمونه غرب کشور، از شهردار سابق با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

رئیس شورای شهر دور سوم در ابتدای جلسه با تقدیر از خدمات و عملکرد مطلوب شهرداری همدان اظهار کرد: امیدواریم شهردار جدید همدان نیز بتواند با خدمات‌رسانی به روز در سطح شهر، مایه رشد و پیشرفت در سطح شهر شود.

سید احمد حسنی‌حلم که عضو شورای شهر دور چهارم نیز است، بیان داشت: هیئت رئیسه سنی مشخص شده و به زودی هیئت رئیسه دائمی نیز مشخص و اعلام خواهد شد.

وی ضمن تشکر از شورای شهر دور سوم که در مدت 6 سال وقت گذاشته و برای خدمت به مردم تلاش کردند، یادآور شد: اعضای شورای شهر دور سوم در این مدت بدون حب و بغض مطالب را بیان کردند و از هیچ گونه زحمتی دریغ نکردند.

در ادامه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دور سوم به ارائه گزارشی از عملکرد شورای شهر و شهرداری همدان پرداخت و افزود: در 6 سال گذشته شورای شهر با 6 هزار و 500 لایحه و نامه از سوی دستگاه‌های اجرایی مواجه بوده که این میزان لایحه و نامه در یک هزار و 560 کمیسیون چهارگانه شورا بررسی شد.

محسن صادقیان با اشاره به اینکه شورای شهر در این مدت سه هزار و 800 مصوبه داشته است، افزود: شورای شهر با برگزاری سه هزار جلسه غیر رسمی نیز مشکلات و مسائل شهری را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در تشکیلات شهرداری در مدت 6 سال کارهای فوق‌العاده‌ای انجام شد، بیان داشت: در این مدت 12 معاونت و تعدادی سازمان به مجموعه شهرداری اضافه شد و ایجاد 12 ناحیه شهری در همدان پیگیری شد.

این عضو سابق شورای شهر همدان با بیان اینکه در اصلاح ساختار شهرداری نیز کارهای اساسی صورت گرفته، اضافه کرد: در سال‌های گذشته شهرداری همدان یک هزار و 114 نفر نیرو داشت که با بازنشستگی برخی کارگران و کارمندان شهرداری و تعدیل برخی نیروهای شرکتی این میزان به 898 نفر نیرو کاهش یافت و سپس 260 نفر از طریق استخدام در شهرداری به کار گرفته شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در ابتدای شروع کار شورای شهر همدان در بخش آمار و فناوری اطلاعات خبری نبود اما امروز فیبرنوری و GIS در سازمان‌ها و ادارات فعال است.

صادقیان بر آغاز اجرای شهر الکترونیک در همدان تأکید کرد و ابراز داشت: از سال 86 تاکنون یک میلیون تن زباله از سطح شهر همدان جمع‌آوری شده که میزان تولید در روز یک کیلوگرم بود اما با فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در بین مردم میزان تولید زباله امروز به 800 گرم کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: سایت 200 هکتاری بازیافت زباله اجاره‌ای بود که امروز سند آنجا در اختیار شهرداری است و دو هزار مخزن زباله نیز در سطح شهر جانمایی شده است.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان از افزایش پارک از 81 مورد به 94 پارک خبر داد و افزود: 122 کیلومتر شبکه آبرسانی مکانیزه به پارک‌ها مصوب شد که 22 کیومتر انجام شده و مابقی مانده است.

وی از اجرای تقاطع هوشمند و کنترل ترافیک در سطح شهر همدان خبر داد و افزود: اکنون 6 پل غیر همسطح در شهر همدان انجام شده و دو پل نیز به زودی در سطح شهر اجرایی می‌شود.

این مراسم که با حضور اعضای شورای اسلامی دور سوم و چهارم برگزار می‌شد با خداحافظی اعضای سابق شورای شهر  خاتمه یافت.

اعضای جدید نیز قرار شد در نخستین جلسه‌ای که خواهند داشت، رئیس دائمی و اعضای کمیسیون‌های شورای شهر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول