اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

معاونت فرهنگی دادگستری‌های کشور در اردبیل استارت خورد

با حضور معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه، اولین معاونت فرهنگی دادگستری‌های کشور در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد.

معاونت فرهنگی دادگستری‌های کشور در اردبیل استارت خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در دادگستری اردبیل برگزار شد، معاون فرهنگی قوه قضائیه در سخنانی هدف از خلقت انسان و بعثت انبیا را تشریح کرد و اظهار داشت: اعتلای اخلاق والای انسانی و حاکم کردن احکام و شریعت خداوند همان چیزی است که هدف از آفرینش و انزال کتب و ارسال رسل می‌باشد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی با اشاره به حکومت‌های جور و سلطه ظالمان در طول تاریخ، انقلاب اسلامی رخ داده در ایران و در امتداد تاسوعا و عاشورا را پاسخگویی به اهداف و خواست تمام انبیا در تاریخ بشریت دانسته و تصریح کرد: اینک به برکت انقلاب اسلامی ایران و در بخـشی از زمیـــن نمونه‌ای از حاکمیت، شریعت و احکام خدا در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متبلور شده است.

وی با بیان اینکه هیچ ادعایی مبنی بر اینکه تمام اتفاقات و جریانات نظام جمهوری اسلامی ایران مورد رضایت کامل حق تعالی باشد، وجود ندارد، خاطر نشان کرد: بدون شک مسیری که در نظام وجود دارد، مسیر حق می‌باشد.

صادقی، نقش امام خمینی (ره) در ایجاد و تقویت خودباوری و اراده در مردم را یادآور شد و اضافه کرد: امام به ما یاد داد همت و حرکت در سایه ولایـــت قدرتی بزرگ است کـــه می‌تواند تمام ظالمان را به زانو درآورده و حکومت‌های تا دندان مسلح را سرنگون سازد.

این مسئول، برکت انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امانت بزرگی دانست و بیان کرد: پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های امام، مسئولیتی بسیار سنگین است که کوچک‌ترین کوتاهی و بی‌برنامگی زیان‌های سنگین و جبران‌ناپذیر شخصی و اجتماعی را در دنیا و آخرت در پی خواهد داشت.

وی با تشریح موقعیت ایران در جهان و منطقه و اشاره به موج بیداری اسلامی در جهان و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی مردم، تمام این جریانات را نشأت گرفته از انقلاب مردم ایران دانسته و یادآور شد: دشمنان از خون سرخ امام حسین (ع) و استمرار و جوشش آن، از همت و انگیزه، از آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی در هراسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز ایران به عنوان پرچمدار آزادی‌خواهی و مبارزه با کفر و ظلم در جهان، آماج تمام شیطنت‌ها و دشمنی‌ها قرار گرفته و تمام تلاش استکبار جهانی بر پیشگیری از گسترش انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به جهان معطوف شده است.

صادقی، نقشه‌های دشمنان و در رأس آنها آمریکا را در منطقه تشریح کرده و خطر مسیحیت صهیونیستی و یهودیت صهیونیستی سوریه را خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی دانست و گفت: آمریـکا و هم پیمانانش با احساس خطر از هلال شیعی و رسیدن خطر به مرزهای مولود نامشروع رژیم صهیونیستی غاصب و به خطر افتادن منافع آنها هدف بعدی خود از تجاوز به سوریه را تعرض به لبنان و در نهـــایت ایـــران قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به برکت رهبری و ولایت تمام توطئه‌ها علیه نظام از تاریخ پیروزی انقلاب تاکنون خنثی شده، همگان را به هوشیاری در برابر جریانات فرا خواند و افزود: ما ولیعصر، نایب، خط و مسیر مشخص داریم و تنها دلهره و نگرانیمان باید این باشد که از خیمه ولایت خارج نشویم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه، رسالت مهم دستگاه قضـایی را جلــــوگیری از پوســیدگی‌های درونی جامعه و مبارزه با هرگونه فساد احتمالی در درون دانست و اظهار داشت: در جبهه کنونی که دشمن استراتژی تخریب از درون را پیش گرفته، نقش دستگاه قضایی به عنوان دستگاه ضامن سلامت درونی جامعه و نظام و دستگاه‌ها بیش از پیش نمایان است.

صادقی، کار قضات و کارمندان دستگاه قضایی مبنی بر حفظ نظام از درون را جهادی بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: به شرطی دستگاه قضایی می‌تواند ضامن حقیقی سلامت درونی نظام واقع شود که خودش و کارمندان و قضات از سلامت واقعی اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشند.

وی ایجاد معاونت فرهنگی در قوه قضاییه و دادگستری‌های سراسر کشور را در این راستا خواند و تصریح کرد: در فرایند موفقیت دستگاه قضایی، اعتماد مخاطب محوری‌ترین نقش را ایفا می‌کند و اعتمادآفرینی تنها با قابل پیش‌بینی کردن رفتــــار برای مخاطب امکان‌‌پذیر می‌باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: اساس پیش‌بینی‌پذیر بودن رفتارها نیز قانون‌مندی است.

این مسئول با اشاره به تفاوت مفهوم وجود قانون با قانونمندی، مسئولیت‌پذیر بودن کارکنان را محور و لازمه قانونمند شدن دستگاه دانسته و اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری همان اخلاق حرفه‌ای است که معاونت فرهنگی قوه قضاییه در کنار فرهنگ عمومی به عنوان مهم‌ترین مأموریــــت خود درصدد ایجاد و تقویــت آن می‌باشد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی حجت‌الاسلام میر نقی موسوی به عنوان اولین معاون فرهنگی دادگستری کل استان اردبیل، به اقدامات شایسته فرهنگی در دادگستری استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر شاهد رشد دستگاه قضایی استان از حیث مسائل حقوقی و قضایی بودیم به طوریکه این استان توانسته از رتبه‌های پایین کشوری به رتبه‌های برتر و ممتاز دست یافته و ارتقا یابد.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضــــائیه پیشرفت‌ها، ابتکارات و دستاوردهای فرهنگی دادگستری کل استان ولایتمدار و دارالارشاد اردبیل در کنار موفقیت‌های قضایی را یادآور شده با تاکید به الگوبرداری از برخی ابتکارات فرهنگی دادگستری اردبیل توسط سایر استان‌ها مثل اردوهای فرهنگی و تفریحی، برنامه‌های قرآنی و نشست‌های اخلاقی، از رئیس کل دادگستری استان و مجموعه قضات و کارمندان به خاطر تلاش‌های چشمگیر قدردانی کرد.

بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، زندان مرکزی اردبیل، بازدید از واحدهای مصالحه شوراهای حل اختلاف، واحدهای مشاوره دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری و پروژه در حال اتمام دانشگاه جامع علمی - کاربردی معاونت آموزش و تحقیقات دادگستری از دیگر برنامه‌های معاون فرهنگی قوه قضاییه و هیئت همراه در سفر به استان اردبیل بود.

انتهای پیام/62003/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول