اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد

اجرای طرح بخشودگی جرایم حق پرداخت بیمه‌های معوق در کشور

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اجرای طرح بخشودگی جرایم حق پرداخت بیمه‌های معوق از هفته آینده در کشور خبر داد.

اجرای طرح بخشودگی جرایم حق پرداخت بیمه‌های معوق در کشور

علی ربیعی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بنا داریم در راستای بهبود فضای کسب و کار در کشور برای آن دسته از واحدهایی که تسهیلات معوق دارند و براین اساس در پرداخت حق بیمه مشمول جریمه شده‌اند، بخشودگی جرایم را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در هفته آینده اجرایی خواهد شد و براساس دستورالعملی که ابلاغ می‌شود، واحدهایی که حق بیمه خود را در مهلت تعیین شده بپردازند، مشمول بخشودگی جریمه خواهند شد.

این مسئول در خصوص مهلت تعیین شده برای پرداخت حق بیمه‌ها نیز گفت: مدت زمان آن پس از بررسی ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس مبنی بر ارزیابی وزیر از تعاونی‌های استان بیان کرد: یزد را در این عرصه استان موفقی می‌دانم چراکه استان یزد دارای فرهنگی غنی در هر زمینه به ویژه تولید و اشتغال است و با توجهی که به تعاونی‌ها و شکل‌گیری آن‌ها دارد به اعتلای تولید و رشد تعاونی‌ها در سطح کشور کمک کرده است.

ربیعی اضافه کرد: در استان یزد تعاونی‌ها از روستاهای کوچک و بزرگ و دانشگاه‌ها گرفته تا خلاقان و نخبگان در واحدهای اقتصادی شکل گرفته است که نمونه خوبی در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین تعاونی‌های استان یزد در بعد دیگری نیز قابل بررسی و الگوبرداری هستند و آنکه سرمایه‌گذاری‌های کوچکی در قالب تعاونی شکل گرفته و رشد کرده است.

این مسئول تأکید کرد: تعاونی‌های استان یزد رهنمودی است برای کل کشور که چگونه سرمایه‌های خرد در کشور را به چرخه تولید جذب کنیم و به کار بگیریم.

وی، جذب سرمایه‌های مردمی را راهکار موثری در هموارسازی مسیر رشد اقتصادی برشمرد و بیان داشت: دولت وضعیت مناسبی ندارد و با کسری بودجه روبرو هستیم پس عملاً نمی‌توانیم بیش از نیمی از بودجه سال را محقق کنیم یکی از راه‌هایی که باید مسیر تولید کشور را باز کنیم و اقتصاد را دنبال کنیم و مسیر پیشرفت کشور را هموار کنیم به اعتقاد من تلاش دولت برای جذب سرمایه‌های مردمی است.

ربیعی یادآور شد: سیاست‌های نادرست ‌دولت طی چند سال گذشته باعث افزایش نقدینگی در بین مردم شده است، بنابراین به دنبال سیاست‌هایی خواهیم بود که از سویی امنیت برای نقدینگی مردم ایجاد شود و از سوی دیگر فرهنگ مردم را ارتقا دهیم تا نقدینگی را در تولید سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این کار نیاز به بسترسازی دارد که باید با همراهی بخش تعاون صورت گیرد و چنانچه بتوانیم این نقدینگی را از طریق تعاونی‌ها به سمت اقتصاد فعال کشور هدایت کنیم حماسه اقتصادی را شکل می‌دهیم و خود اتکایی بیشتری را در برابر تحریم‌ها خواهیم داشت‌.

وی با بیان اینکه باید مانند یک باغبان در کنار تعاونی‌ها بمانیم، تأکید کرد: نهاد مدنی تعاونی‌ها را باید بیشتر تقویت کنیم و با برنامه‌ریزی درست و کارشناسی شده محیط کسب و کاری آرام را برای تعاونی‌ها فراهم کنیم.

به گزارش فارس، علی ربیعی دقایقی پیش یزد را به مقصد رفسنجان ترک کرد تا در برنامه‌های این شهرستان به مناسبت هفته تعاون نیز حضور داشته باشد.

انتهای پیام/90004/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول