اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

580 بهبود یافته اعتیاد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بیش از 580 نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر و ترک‌کنندگان از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

580 بهبود یافته اعتیاد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکور فخیمی ظهر امروز در نشست دبیران شوراهای مبارزه با مواد مخدر شهرهای استان اردبیل اظهار داشت: با فعال شدن مراکز ترک اعتیاد و بهبودی معتادان تاکنون بیش از دو هزار نفر از دام اعتیاد رهایی پیدا کرده و مراحل بهبودی را سپری می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزایی کمپ‌های ترک اعتیاد استان اردبیل مورد حمایت قرار می‌گیرد و ما آمادگی داریم تسهیلات مورد نیاز را برای طرح‌های اشتغالزایی مراکز یاد شده در اختیار آنها قرار دهیم.

فخیمی خاطر نشان کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد می‌توانند با ارائه طرح‌های اشتغالزا از تسهیلات این طرح‌ها بهره‌مند شده و برای خود شغل مناسبی را مهیا کنند.

این مسئول با تاکید بر فعال کردن انجمن‌های جدید در شهرهای مختلف اضافه کرد: این انجمن‌ها که در حوزه ترک و پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند در بلند مدت تأثیرات شگرفی را در کاهش گرایش به اعتیاد بر عهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود با ضروری خواندن موضوع مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ بیان کرد: با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند این حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد در جامعه نهادینه شده و جایگاه خود را پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: این شیوه مبارزه در مصون‌سازی جامعه و افراد سالم در برابر اعتیاد بسیار با اهمیت و کارساز به شمار می‌رود.

فخیمی نقش این انجمن‌ها را در کاهش معتادان و ارتقای سلامت جامعه یادآور شد و ادامه داد: این انجمن‌ها با افزایش مهارت‌های افراد سالم در جامعه از بروز اعتیاد در جامعه جلوگیری می‌کنند.

وی اقدامات درمانی ترک اعتیاد را برای بیش از دو هزار بهبود یافته موفق و مؤثر توصیف کرد و گفت: امسال بالغ بر 500 نفر به مجموع ترک اعتیادکنندگان به استان افزوده شده و آنها با سلامتی به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

فخیمی با بیان اینکه امروز شکل جنگ دشمن با انقلاب اسلامی متفاوت‌تر از گذشته بوده است، افزود: تلاش برای توسعه و گسترش مواد مخدر در جامعه از راهکارهای دشمن در مقابله با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: تمام این توطئه‌ها در سایه بیداری خانواده‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و سالم‌سازی جامعه نقش بر آب می‌شود.

در این جلسه معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: ‌22 انجمن پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل فعال است که 10 انجمن با هدف پیشگیری اولیه از اعتیاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

طاهره رزاق‌پور افزود: دولت به تنهایی قادر به مبارزه با این معضل اجتماعی نیست و مشارکت مردم در این مورد می‌تواند به ریشه‌کن شدن مواد مخدر در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/62006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول