اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماهه نخست امسال صورت گرفت

ثبت بیش از 33 هزار واقعه ولادت در مهلت قانونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان گفت: در پنج ماه نخست سال‌جاری بیش از 33 هزار واقعه ولادت در مهلت قانونی در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

ثبت بیش از 33 هزار واقعه ولادت در مهلت قانونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان، رضا راحت دهمرده در زمینه آمار ولادت و وفات در پنج ماهه نخست امسال اظهار داشت: تعداد 37 هزار و 262 واقعه ولادت در مدت فوق در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 33 هزار و 72 واقعه در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: این میزان ثبت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 31 هزار و 187 واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده بوده، رشد داشته است.

این مسئول در زمینه ثبت فوت در سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: هم‌چنین در این مدت، تعداد 5 هزار و 454 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 669 واقعه در مهلت قانونی 10 روز به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 461 واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده، حدود 9 درصد رشد داشته است.

دهمرده افزود: مردم سیستان و بلوچستان باید به این نکته توجه کنند که در سال‌جاری و طبق تعرفه‌های جدید قانون بودجه در صورتی که در مهلت قانونی برای ثبت ولادت و وفات به ادارات ثبت‌احوال مراجعه نکنند با جریمه روبه‌رو خواهند شد.

وی در زمینه تعرفه‌های جدید و چند نرخی بودن ثبت ولادت و وفات نیز ادامه داد: در سال‌جاری و طبق تعرفه‌های اعلامی دولت در صورت مراجعه افراد در مهلت قانونی به ادارات ثبت‌احوال کمترین هزینه خدمت از آنان اخذ خواهد شد و در صورت تاخیر در ثبت واقعه هزینه ثبت آن واقعه در چهار بازه زمانی افزایش می‌باید.

انتهای پیام/75004/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول