اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

از سوی سازمان امور مالیاتی

شرایط خود اظهاری مالیاتی سال 92 اعلام شد

سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اجرای سیاست تشویق و توسعه خود اظهاری مالیات، شرایط خود اظهاری سال 92 را اعلام کرد.

شرایط خود اظهاری مالیاتی سال 92 اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه مالیاتی ایران سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اجرای سیاست های تشویق و توسعه خود اظهاری مالیات، شرایط خود اظهاری سال 92 را اعلام کرد.

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: در اجرای ماده 158 قانون مالیات‌های مستقیم، اظهارنامه مالیات عملکرد سال 1392 مودیان منابع مالیات بر درآمد اجاره املاک و همچنین مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیات‌های مستقیم به استثنای ردیف‌های 1 تا 7 و 12 بند الف ماده 96 قانون مزبور که به موقع تسلیم کرده باشند، را با رعایت شرایط زیر بدون رسیدگی قبول نموده و تعدادی از آنها را به طور نمونه‌گیری و طبق مقررات مورد رسیدگی قرار دهد:

الف- قبول اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک، منوط به تکمیل جداول اظهارنامه مربوط خواهد بود.

ب- قبول اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل فوق منوط به رعایت مواد زیر خواهد بود:

1- صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیات های مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی بر مبنای آن تنظیم شده باشد.

2- ترازنامه و حساب سود و زیان، حساب درآمد و هزینه (که بر اساس دفاتر تنظیم می شود) و یا خلاصه وضعیت درآمد و هزینه حسب مورد تکمیل شده باشد.

3- مودیانی که اظهارنامه مالیاتی آنها طی 5 سال متوالی اخیر (عملکرد سال های 1387 لغایت 1391) در اجرای مقررات تبصره 5 ماده 100 و یا خوداظهاری موضوع ماده 158 قانون مالیات های مستقیم بدون رسیدگی مورد قبول واقع شده است برای عملکرد سال 1392 مشمول خوداظهاری نخواهد بود.

مشمولان ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی در صورت عدم ثبت نام از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.

همچنین، مشمولان استفاده از سامانه‌های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در صورت عدم نصب و استفاده از سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول