اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای طومار

اهالی دهستان لات‌لیل لنگرود خواستار الحاق به املش شدند

اهالی دهستان لات‌لیل لنگرود با امضای یک طومار به رهبر معظم انقلاب خواستار الحاق به شهرستان املش شدند.

اهالی دهستان لات‌لیل لنگرود خواستار الحاق به املش شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، اهالی دهستان لات‌لیل لنگرود به دنبال بی‌توجهی مسئولان برای الحاق به شهرستان املش با ارسال یک طومار به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار کمک ایشان در این زمینه شدند.

مردم دهستان لات‌لیل لنگرود در نامه‌ای که عصر امروز به امضای جمع زیادی از اهالی این منطقه رسید پس از سلام و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کردند: ما اهالی دهستان لات‌لیل از روستاهای منفک شده از شهرستان املش هستیم و برای اینکه یکی از شهرهای شهرستان لنگرود به نام اطاقور که شرایط جمعیتی تبدیل به بخش را نداشت با خواست مسئولان لنگرود و موافقت بخشدار وقت املش که لنگرودی بود، ما را از سرزمین آباء و اجدادی مان شهرستان املش جدا کرده و به شهرستان لنگرود منتقل کردند.

در نامه اهالی مذکور ذکر شده است: فاصله روستای ما تا شهر املش 100 متر و فاصله تا لنگرود 30 کیلومتر است و ما با پای پیاده تا املش 10 دقیقه زمان صرف می‌کنیم در حالی که باید بالغ بر 5 هزار تومان هزینه کنیم تا به لنگرود برویم.

این اهالی متذکر شدند که کشاورزان و دامداران محروم منطقه برای فروش محصولات و خرید مایحتاج خود به دلیل نزدیکی راه و هزینه اندک به بازار املش مراجعه می‌کنند و در بخش فرهنگی دانش‌آموزان ما به شهر املش مراجعه و تحصیل می‌کنند و داشتن مناطق ییلاقی مشترک و راه ییلاقی ما و املش با هم است.

اهالی مذکور اضافه کردند: در بخش سیاسی‌اجتماعی به دلیل نزدیکی و ارتباط فرهنگی و عاطفی در نماز جمعه و راهپیمایی‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی املش شرکت می‌کنیم و تمام 16 شهید دهستان لات‌لیل و اموات ما در گلزار شهدای املش دفن هستند و ما به آنجا می‌رویم و وصیت کرده‌ایم که ما را نیز در همان مزار دفن کنند.

در بخشی دیگر از طومار اهالی لات‌لیل ذکر شده است: در ماه مبارک رمضان برای ابطال نشدن روزه باید حتماً اذان ظهر به روستای خود و یا املش برگردیم تا روزه ما باطل نشود و برای کارهای بانکی و پیدا کردن ضامن باید به املش برویم و همین مشکل موجب شده تا به درستی نتوانیم از تسهیلات توسعه کشاورزی استفاده کنیم.

این اهالی در بخش دیگری از طومار خود اظهار کردند: دورترین روستای دهستان لات‌لیل لنگرود تا املش 17 کیلومتر بوده اما همین دورترین روستا تا لنگرود 45 کیلومتر است.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول