اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جنتی در جمع خبرنگاران:

ممیزی کتاب قبل از چاپ حذف نمی‌شود

وزیر ارشاد صبح امروز در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواستیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم که پس از بررسی دیدگاه‌ها روشن شد نمی‌توانیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم.

ممیزی کتاب قبل از چاپ حذف نمی‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز و پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممیزی کتاب و فیلم برداشته می‌شود، گفت: ممیزی کتاب یک وظیفه حاکمیتی است و باید در انحصار دولت باشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در اسرع وقت به ناشران برای ممیزی کتاب جواب داده شود تا ناشر یک سال منتظر جواب خود باقی نماند.

وی افزود: من هیچ صحبتی درباره ممیزی فیلم یا حذف آن نکردم.

جنتی تصریح کرد: البته ما می‌خواستیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم که پس از بررسی دیدگاه‌ها و نظرات ناشران و صاحب‌نظران، روشن شد که نمی‌توانیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره تعیین مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و معاون فرهنگی وزیر ارشاد، گفت: این دو گزینه در آینده نزدیک انتخاب خواهند شد.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث حمایت از حضور کتاب‌های منتشر شده در ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: مقدمات این کار فراهم شده است و ما امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی در این باره داشته باشیم.

جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه از مصوبات روز یکشنبه هیئت دولت مواردی به بحث فرهنگ مرتبط بوده است و یا نه، گفت: یکی از مصوبات روز یکشنبه مربوط به زیر نظر قرار دادن کتابخانه‌ها و هیئت‌های امنا کتابخانه‌های عمومی و انتقال آن به شهرداری‌ها بود تا از تصدی‌گری دولت در این باره کاسته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول