اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ملیت مادر امام زمان(عج) در روایات بررسی می‌شود

نشست «بررسی و تحلیل روایات و اقوال در زمینه ملیت و نسب مادر امام زمان(عج)» فردا در مرکز تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.

ملیت مادر امام زمان(عج) در روایات بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام زهیر دهقانی مدیرگروه «غرب و مهدویت» مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اعلام این خبر، افزود: با توجه به مسائل جدید مطرح شده در موضوع مهدویت و لزوم پاسخگویی علمی و دقیق به این نیاز مهم، سلسله جلسات «آیینه پژوهش مهدویت» با رویکردی علمی و پژوهشی در مرکز تخصصی مهدویت تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این سلسله نشست‌ها، اساتید و پژوهشگران مهدوی، موضوعاتی که در گروه‌های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت مورد پژوهش و تحلیل قرار گرفته، ارائه داده و به بحث و تبادل نظر در موضوع می‌پردازند.

حجت‌الاسلام دهقانی به روز بودن، نیازمندی جامعه، نگاه پژوهشی و علمی و قابل استفاده بودن موضوع جهت مبلغان عرصه مهدویت از ویژگی‌های این نشست‌ها عنوان کرد و بیان داشت: جلسه اول این نشست به «بررسی رویکرد رسانه‌ای غرب در زمینه مهدویت» اختصاص داشت و عنوان «بررسی و تحلیل روایات و اقوال در زمینه ملیت و نسب مادر امام زمان(عج)» برای جلسه دوم در نظر گرفته شده است که حجج اسلام جعفری و شهبازیان در این رابطه در روز شنبه 30 شهریورماه جاری سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: جلسه سوم با موضوع «شیوه‌های پاسخگویی به سؤالات و شبهات مهدویت در عصر جدید» در تاریخ 6 مهر ماه جاری برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام معنوی به طرح این مسئله می‌پردازد که این جلسات تا انتهای سال جاری به صورت منظم و مستمر با موضوعات مختلف دیگر همچون سبک زندگی مهدوی(گروه اخلاق و تربیت)، منجی‌گرایی در ادیان مطرح غربی(گروه ادیان)، بررسی رویکرد فرقه‌های جدید مدعی مهدویت(گروه فرقه‌ها) و ... ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان معارف مهدوی به ویژه طلاب علوم اسلامی و پژوهشگران این عرصه جهت شرکت در این جلسات می‌توانند روزهای شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به آدرس قم، ابتدای خیابان شهدا(صفاییه) کوچه آمار، بن‌بست شهید علیان مرکز تخصصی مهدویت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول