اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه مطرح کرد

هشدار برای شروع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز/ لزوم رعایت نکات بهداشتی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به شیوع برخی بیماری‌های ویروسی از جمله سینوزیت، آنفلوآنزا و سرماخوردگی گفت: ‌مردم در این رابطه باید با توجه به هشدارها، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هشدار برای شروع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز/ لزوم رعایت نکات بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدعبدالحسین موسویان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرارسیدن فصل پاییز و شیوع برخی بیماری‌ها لازم است افراد، والدین و دانش‌آموزان نکات بهداشتی را به منظور عدم ابتلا به بیماری‌های ویروسی رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و پزشک بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بیان کرد: هرچند که بیمار شدن ربطی به روز، ماه و فصل خاصی ندارد، اما برخی بیماری‌ها در فصولی از سال شیوع بیشتری دارند.

وی ادامه داد: فصل پاییز نیز از این موضوع مستثنی نیست و این فصل زیبا هم بیماری‌های خاص خودش را دارد.

موسویان‌زاده تصریح کرد: سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند.

این پزشک عمومی با اشاره به اهمیت مراقبت در برابر بیماری‌های ویروسی گفت: در همین رابطه پزشکان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز هشدارهای لازم را می‌دهند که این بیماری‌ها به شدت واگیردار بوده و بیشتر در میان دانش‌آموزان که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، دیده می‌شود.

وی ادامه داد: علائم این بیماری ویروسی به دو صورت تنفسی و گوارشی بروز می‌کند و گاهی اوقات هم سیستم تنفسی و هم گوارشی را با هم درگیر می‌کند.

* علائم بیماری‌های ویروسی

وی گفت: دل‌درد، اسهال و استفراغ از علائم گوارشی و سرفه، تنگی نفس و تب و لرز از علائم تنفسی این بیماری ویروسی است.

موسویان‌زاده تصریح کرد: جالب است بدانید این بیماری به شدت واگیردار است و از طریق هوا، آب و غذا به فرد دیگری منتقل می‌شود، بر همین اساس این بیماری در مدارس بیشتر شیوع دارد که علت آن رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی دانش‌آموزان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: البته جای نگرانی نیست چرا که این بیماری ویروسی خطرناک نبوده و معمولا" با استراحت کافی در منزل و خوردن غذاهای گرم مانند انواع سوپ‌های مقوی بهبود می‌یابد؛ البته در مواردی که شدت بیماری زیاد باشد نیاز به معاینه پزشک و درمان دارویی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/82005/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول