اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

در گفت‌وگو با جلیلی مطرح شد

فرآیند عزل و نصب دبیر شورای عالی فضای مجازی

عضو حقیقی شورای ‌عالی فضای مجازی گفت: در فاصله بین عزل دبیر قبلی و انتصاب دبیر جدید، رئیس شورا می‌تواند فردی را به عنوان سرپرست و به مدت حداکثر سه ماه منصوب کند.

فرآیند عزل و نصب دبیر شورای عالی فضای مجازی

رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص انتصاب محمود واعظی به سمت سرپرستی دبیرخانه این شورا در مرکز ملی فضای مجازی به خبرنگار سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، گفت: معتقدم که هماهنگی در امور یک نیاز است و خوب است که دبیر شورای عالی مورد وثوق رئیس محترم شورا باشد لیکن طبق آئین نامه داخلی شورای عالی فضای مجازی، نصب و عزل دبیر شورا دارای فرآیند مشخصی است که باید گام به گام اجرا شود.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در خصوص مراحل این فرآیند، اظهار داشت: فرآیند نصب و عزل دبیر شورای عالی فضای مجازی به این صورت است که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی، پیشنهاد (عزل و یا نصب) خود را در جلسه‌ای رسمی با حضور اعضاء مطرح می‌کند و پس از رای گیری، در صورت کسب اکثریت مطلق آراء، این پیشنهاد به استحضار مقام معظم رهبری رسیده و پس از کسب نظر ایشان، حکم مربوطه توسط ریاست محترم شورا صادر می‌شود.

جلیلی در پاسخ به این سوال که اگر بین عزل دبیر شورا تا انتخاب دبیر جدید فاصله بیفتد، تکلیف رئیس شورا چیست، عنوان کرد: منطبق با تبصره ماده دوم آیین نامه داخلی، در فاصله بین عزل دبیر قبلی و انتصاب دبیر جدید، رئیس شورا می‌تواند فردی را به عنوان سرپرست و به مدت حداکثر سه ماه منصوب کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که آئین‌نامه داخلی درخصوص استعفای دبیر شورا مسکوت مانده است، تصریح کرد: طبق ماده 24 آئین‌نامه داخلی شورا، تفسیر آئین‌نامه و رفع کاستی های آن بر عهده خود شورا است یعنی اگر جایی مانند همین استعفای دبیر شورا، آئین‌نامه سکوت کرده باشد و یا دارای ابهام باشد باید خود شورا آن را تفسیر کنند. بدین منظور بایستی در اولین فرصت ممکن، شورا تشکیل جلسه‌ دهد تا خلا آیین نامه مرتفع و بر اساس آن عمل شود؛ مضاف بر اینکه فرآیند برخورد با استعفا باید تناسبی با فرآیند عزل داشته باشد. 

وی در پایان با انتقاد از یکی بودن شخص وزیر ارتباطات و سرپرست مرکز ملی فضای مجازی، عنوان کرد: انتخاب یک فرد به عنوان وزیر ارتباطات و دبیر شورا حتی در زمان سرپرستی را نمی‌پسندم چرا که مخلوط شدن دو مسئولیت مختلف اجرا و نظارت است؛ تفکیک مسئولیت نهاد سیاست گذاری با مسئولیت اجرا به نفع هر دو نهاد سیاست‌گذار و اجرا است.

 

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول