اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

3 برابر تسهیلات، طرح اشتغالزایی کشاورزی معرفی کردیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سه برابر تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه بخش کشاورزی طرح اشتغالزا به بانک‌های عامل معرفی شده است.

3 برابر تسهیلات، طرح اشتغالزایی کشاورزی معرفی کردیم

عادل عبد‌ایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای تامین نقدینگی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی تسهیلات بانکی از دو سال پیش ‌پیش‌بینی شده که این تسهیلات از محل منابع دولتی تامین شده و در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این تسهیلات در دو سال گذشته در قالب کار گروه توسعه بخش کشاورزی مورد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی قرار گرفته به طوری که این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به ویژه بانک عامل کشاورزی در اختیار صاحبان طرح‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در این مدت بیش از 132 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی پیش‌بینی شده که شاهد جذب 100 درصدی این تسهیلات بودیم.

عبد‌ایمانی ادامه داد: در کنار این 56 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک سپه تامین شده تا علاقمندان طرح‌های بزرگ اقتصادی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این مسئول تاکید کرد: از محل این تسهیلات پرداختی‌ها مطلوب نبوده و ما از نظر پرداختی تسهیلات بخش کشاورزی رتبه 20 کشور را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با یاد‌آوری اینکه بانک کشاورزی با 41 درصد و سپه 6 درصد بیشترین و کمترین پرداختی را در این زمینه داشتند، یادآور شد: دلیل اصلی پرداخت نشدن‌ها نا‌آشنایی‌های بانک‌های عامل به طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی است به طوری که به غیر از بانک کشاورزی که در این حوزه به شکل تخصصی عمل می‌کند ما با ضعف‌ها و اشکالات متنوع در این زمینه روبرو هستیم به طوری که در کنار کم لطفی بانک‌ها کارشناسان نا‌آشنا نیز مانع پرداخت تسهیلات هستند.

عبد‌ایمانی ابراز داشت: سه برابر تسهیلات در نظر گرفته شده ما طرح معرفی شده داریم ولی در پرداختی‌ها رتبه استان جالب نیست.

وی از برگزاری کار گروه‌های تخصصی توسعه بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر ایرادات یاد شده برطرف شود و همکاری بانک‌ها را در پرداختی تسهیلات شاهد باشیم بسیاری از طرح‌ها به موقع عملیاتی و اجرایی شده تا موانع احتمالی نیز برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود به شناور بودن این تسهیلات و احتمال برگشت تسهیلات بخش کشاورزی اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: امیدواریم با عشق و علاقه و عرق خاصی که به توسعه بخش کشاورزی داریم این موانع را به سرعت برطرف کرده و راه توسعه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول