اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز فرصتی برای ترغیب همگان به مطالعه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در پیامی به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ عظیم کتاب باشد.

نمایشگاه کتاب تبریز فرصتی برای ترغیب همگان به مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در پیامی به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ عظیم کتاب باشد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در این پیام آورده است: اسلام دینی جامع و کامل است که در هر مقوله‌ای از زندگی فردی و اجتماعی انسانها راهکارهایی ارزشمند ارائه داده و در این میان جایگاهی که این مکتب آسمانی برای کتاب و نگارنده‌ آن قائل است آنچنان متعالی است که نمونه‌ دیگری ندارد.

اهمیت و جایگاه کتاب را می‌توان از این فرموده‌ی رسول خدا صلى الله علیه و آله و توصیه های مکرر آن بزرگوار که می‌فرمود: «علم را، با نوشتن در بند کِشید» و «دانش را، پیش از رفتن دانشمندان، بنویسید؛ زیرا رفتن علم به درگذشت دانشمندان، است» دریافت.

وی ادامه داده است: تاکید پیامبر عظیم ‌الشان اسلام بر انتقال علم به نسل‌های آتی را همچنین می‌توان از این جمله دریافت که می‌فرمودند: «هرگاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود بر جاى گذارد، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش مى شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او مى دهد».

کتاب حاوی افکار و عقاید انسان‌هاست و همچنین دستاوردهای علمی بشر تنها از راه کتاب است که منتقل می‌شود  و در این میان با انتشار کتاب‌های خوب و پرمحتوا که شیو‌های صحیح تدبر و تعمق در امور را تبیین می‌کند، می‌توان اسلام ناب محمدی (ص) را ترویج کرد و چهره‌ی آن را به جهانیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان پیام خود آورده است: نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ی عظیم کتاب باشد، همت بلند و تلاش خالصانه دست اندرکاران و برگزار کنندگان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را ارج نهاده و توفیق بیش از پیش آنان را از درگاه ایزد منان و سایر توجهات آل محمد (ص) خواستارم.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه 92 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

انتهای پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول