اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

37 روستای هدف گردشگری در گلستان شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی 37 روستای هدف گردشگری در استان گلستان را شناسایی کرده‎اند.

37 روستای هدف گردشگری در گلستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: استان گلستان یکی از قطب‎های گردشگری کشور است که انواع گردشگری نظیر کشاورزی، تاریخی، آبی، کوهستانی، مذهبی و... را می‎توان در آن یافت.

وی با اشاره به برپایی هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که میزبان سفرای کشورهای هدف گردشگری است، افزود: گردشگری روستایی نیز از جمله انواع گردشگری است که در دیگر کشورها از جذابیت و سودآوری بسیاری برخوردار است و کشور ایران و به ویژه استان گلستان در این زمینه توانمندی‎های قابل توجه‎ای دارد که در صورت توجه و بالفعل‎کردن آن شاهد تحول جدی در روند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

عباسی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی امروزه رو به توسعه است، اذعان داشت: کارشناسان این سازمان 37 روستای هدف گردشگری در استان گلستان، مانند روستاهای زیارت گرگان، گچسوی بالای کلاله، رادکان کردکوی، پاقلعه رامیان، افراتخته علی‎آبادکتول، شاهکوه سفلی گرگان، قلعه‎قافه مینودشت و فارسیان آزادشهر و ... را شناسایی کرده‎اند که پرونده همه آنها تکمیل و به کمیته راهبردی گردشگری و عشایری سازمان مرکزی معرفی شده‎اند که از این میان طرح مطالعات روستای زیارت گرگان شروع شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در طرح ساماندهی روستاهای هدف گردشگری نصب تابلوی راهنما و مشخصه روستا، آموزش دهیاران و مردم برای ارائه خدمات مناسب و ساماندهی زیرساخت‎های گردشگری در روستاها از جمله مواردی است که برای اجرا مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان ما تلاش کرده است از سویی به طرح‎های گردشگری در حوزه روستاهای استان که از سوی دهیاران و یا اهالی روستاها به این سازمان پیشنهاد داده می‎شود حتماً و در کمترین زمان ممکن پاسخ مثبت دهد و همکاری‎های لازم را برای اجرایی شدن آنها و گرفتن استعلام‎ها انجام دهد. نظیر هتل زیارت گرگان که با سرمایه‎گذاری یکی از اهالی این روستا محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در این راستا باید به توریسم روستایی به عنوان یک راهبرد اثربخش برای توسعه اقتصادی نگریست و به جوامع روستایی برای سازماندهی ساخت‌ها و تبیین کارکردهای توریسم روستایی و هدایت آنها برای دستیابی به اهداف رشد و توسعه جامعه محلی کمک کرد و در این صورت است که می‌توان به رشد و تنوع‎بخشی اقتصادی جوامع روستایی کمک کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: در این زمینه، تلاش برای هماهنگی فی‌مابین و استفاده مشترک از تجارب و ظرفیت‌های مشترک از طریق شبکه‌‌های اطلاع‎رسانی به منظور طرح و توسعه برنامه‌های عملی توریسم روستایی ضروری می‌کند.

گفتنی است سمینار گردشگری روستایی و توسعه پایدار، همزمان با برپایی هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین و با حضور مسئولان و فعالان عرصه گردشگری، 10 مهرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول