اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره فیلم‌‌های کودک‌ و نوجوان‌

29 عنوان فیلم کودک و نوجوان در کرمان اکران می‌شود

بیست و هفتمین جشنواره‌ فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اکران 29 عنوان فیلم در استان کرمان برگزار می‌شود.

29 عنوان فیلم کودک و نوجوان در کرمان اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت همزمان با اصفهان‌ در 10 استان دیگر برگزار می‌شود.

آیین آغاز به کار‌ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مرکزیت اصفهان 15 مهر ماه برگزار و تا 19 مهر ماه ادامه دارد و استان‌های سمنان، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، کرمان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، یزد، گلستان و خوزستان به اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره می‌پردازند. 

اکران 29 فیلم‌های کودک و نوجوان در کرمان

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مزین به نام پیامبر اکرم (ص) است و استان کرمان‌ از 20 تا 22 مهر ماه جاری به اکران فیلم‌‌های این جشنواره می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پیش از ظهر امروز در تشریح برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه روز برگزاری جشنواره فیلم کودک در کرمان 29 عنوان فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

احمد سعیدی بیان داشت: علاوه بر کرمان، شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، بم و بافت در سه سانس فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان را پخش می‌کنند.

وی با بیان اینکه 9 عنوان فیلم در دو سالن سینمای شهرتماشای شهرستان کرمان ‌اکر‌ان می‌شود، افزود: سانس‌های هشت و 30 دقیقه و 10 به آموزش و پرورش و رده‌های سنی این گروه تعلق دارد و سانس 15 و 30 دقیقه آزاد است.

سعیدی تصریح کرد: آیین افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان کرمان ساعت 8 و 30 دقیقه روز 20 مهر ماه در سینما شهر تماشای کرمان برگزار می‌شود.

اختصاص 7 سالن به اکران فیلم‌های کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مورد حضور چهره‌های هنری سینمای ایران در کرمان خاطر نشان کرد: سال جاری به دلیل محدودیت‌های منابع مالی امکان حضور چهره‌های سینمای کودک را نداشتیم و بیشتر بستر را برای اکران فیلم‌ها آماده کردیم.

وی افزود: دو سالن در سینما شهر‌ تماشای کرمان‌، دو سالن در سینما گلستان رفسنجان، یک سال سینما قدس سیرجان و سالن‌های آمفی‌تئاتر بم و بافت به اکران فلیم‌های جشنواره کودک و نوجوان اختصاص داده شده است.

سعیدی فلسفه نامگذاری جشنواره‌ کودک و نوجوانان را به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) پردازش بخشی از محتوای جشنواره در راستای تبیین و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: امیدواریم با این نامگذاری عنایات پیامبر رحمت رزق و روزی همه نقش‌آفرینان این عرصه باشد.

وجود 132 هزار متر مربع فضای فرهنگی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در مورد فعالیت‌های فرهنگی استان ابراز داشت: در حال حاضر 132 هزار متر مربع فضای فرهنگی در استان کرمان بهره‌برداری شده و یا در حال ساخت است.

وی بیان داشت: طبق آمار موجود استان کرمان به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی نسبت به دیگر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

سعیدی با بیان اینکه تنها شهرستان‌های نرماشیر و ارزوئیه زیرساخت فرهنگی ندارند، افزود: این امر نیز در دست بررسی است و به زودی امکان ساخت آن فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز فعالیتی ما باید بر ضرورت عدالت فرهنگی باشد و به سمت بخش‌ها و دهستان‌ها برویم که مستلزم آن وجود فضای اولیه در همه شهرستان‌ها است.

سعیدی تصریح کرد: سیاست ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر عدالت فرهنگی است، استان باید زیرساخت‌ها را آماده کند و وزارت ارشاد به تجهیز آن بپردازد.

به گزارش فارس، فیلم‌های سینمایی گورداله، همبازی و عملیات مهدکودک در رده سنی کودکان و فیلم‌های فرزند‌خوانده، روییدن در باد، رویای سینما، پرواز مرغابی‌ها، ترانه کوچک من، مروارید، قفل‌ساز، آوای زندگی و بچگی‌تو فراموش نکن در رده سنی نوجوانان به اکران در می‌آید.

فیلم‌های سینمایی گهواره‌ای برای مادر، فرزند چهارم‌ و شانه دوست برای رده سنی بزرگسالان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کرمان انتخاب شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان کرمان 20 تا 22 مهر ماه جاری برگزار می‌شود.

................................

گزارش از شیما صفرزاده

................................

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول