اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

کارشناس عراقی اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس:

بدهی آمریکا از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱۴ تریلیون دلار رسیده است

کارشناس عراقی اقتصاد بین‌الملل با بیان اینکه از افزایش بدهی‌های آمریکا به علت جنگ‌افروزی‌هایش شگفت‌زده نمی‌شویم، گفت: بدهی آمریکا از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱۴ تریلیون دلار در حال حاضر رسیده است.

بدهی آمریکا از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱۴ تریلیون دلار رسیده است

«رحمان حسن الموسوی» کارشناس عراقی اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، اقتصاد آمریکا را رو به رکود دانست و افزود: رکود اقتصاد آمریکا که ریشه در سیاست‌های نامشروع دولت این کشور دارد؛ فلج شدن دولت را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تعطیلی دولت آمریکا در پی اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر تدوین بودجه این کشور گفت: تعدیلی که جمهوریخواهان بر بودجه آمریکا وارد کردند، یک راه حل میانه‌ای است که می تواند به سادگی اصلاحات بهداشتی پیشنهاد شده از سوی اوباما را به تاخیر بیندازد.

الموسوی با اشاره به افزایش بدهی‌های آمریکا و مشکلاتی که دامنگیر بودجه آن شده است، تاکید کرد که نابسامانی امور اقتصادی، مشکلاتی را فراروی معاهدات نظامی آمریکا ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون رابطه بین دولت و کنگره آمریکا از عدم شفافیت رنج می‌برد،افزود: تحولات اخیر بین کنگره و دولت آمریکا به نوبه خود بر تولیدات نظامی سنگین این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

کارشناس عراقی اقتصاد بین‌الملل با بیان اینکه از افزایش بدهی‌های آمریکا به علت جنگ افروزی‌های واشنگتن شگفت زده نمی‌شویم، افزود: بدهی آمریکا از 3 تریلیون دلار در سال 2001 به بیش از 14 تریلیون دلار رسیده است... این وضعیت در اقتصاد آمریکا ادامه خواهد یافت.

وی مشکلات اقتصاد آمریکا را ناشی از افزایش بدهی‌های این کشور خواند و جمهوریخواهان را عامل تعطیلی دولت آمریکا برشمرد و افزود: پیامدهای ورشکستگی آمریکا تاثیرات خطرناکی بر اقتصاد جهانی و اقتصاد واشنگتن خواهد داشت.

الموسوی در پاسخ به سئوالی درباره پیامدهای نابسامانی اقتصاد آمریکا گفت: نابسامانی اقتصاد آمریکا اثرات خطرناکی بر اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای مرتبط با اقتصاد واشنگتن خواهد گذاشت. این پیامدها در افزایش بهای طلا و نفت و کاهش شدید بهای دلار و فروپاشی بازارهای مالی و سهام نمود پیدا خواهند کرد.

جمهوریخواهان که نتوانستند مانع اجرای طرح بیمه درمانی همگانی باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا شوند، تلافی آن را بر سر بودجه فدرال کشور درآوردند. جمهوریخواهان با رد لایحه بودجه فدرال پیشنهادی دولت باراک اوباما، باعث تعطیلی ادارات دولتی شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول