اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور طلاب متأهل حوزه علمیه حضرت زینب(س) صورت گرفت

برگزاری کلاس تبیین معیارهای اخلاقی و آیین همسرداری

به مناسبت هفته ازدواج و خانواده همایش تبیین معیارهای اخلاقی و آیین همسرداری با حضور 50 طلبه متأهل در حوزه علمیه حضرت زینب (س) دهدشت برگزار شد.

برگزاری کلاس تبیین معیارهای اخلاقی و آیین همسرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز به همت امور بانوان فرمانداری و با همکاری حوزه علمیه خواهران همایش «تبیین مسائل اخلاقی و آیین همسرداری »با حضور 50 طلبه متأهل در حوزه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه در این مراسم با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: این ازدواج این قدر پیام دارد که می‌تواند الگوی همه باشد.

ابراهیم جعفری با تبیین ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) بزرگترین ویژگی آن حضرت را علاوه بر همسرداری اطاعت محض از امامت و ولایت دانست و افزود: این بانوی عالی مقام تا سر حد جان برای حفاظت از ولایت تلاش کرد و باید برای همیشه این درس زندگی را از زندگی حضرت فاطمه(س) بگیریم.

جعفری، یکی از ویژگی‌های مهم ازدواج نورانی مولا علی(ع) و حضرت زهرا(س) را اصل همتایی در آن خواند و با بیان اینکه همتایی در اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی و اصالت خانوادگی لازمه زندگی است افزود: اگر دختر و پسر این اشتراک را نداشته باشند و شیدایی را اصل قرار دهند دچار مشکل می‌شوند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، سادگی این ازدواج را متذکر شد و با تبیین حدیثی از امام صادق(ع) که می‌فرماید «اگر کسی از ترس مشکلات مالی ازدواج نکند و ازدواج را ترک کند به خدا بد گمان شده است» ابراز داشت: حضرت علی(ع) در هنگام ازدواج با وجود تنگ دستی و با دارایی اندک همراه با ایمان والا و اعتقادی که به خدا داشت ازدواج کرد.

وی، توجه پدر به رضایت فرزند در ازدواج را از دیگر پیام‌های این ازدواج میمون برشمرد و گفت: متأسفانه در برخی مناطق به این کار توجه چندانی نمی‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه کلید موفقیت در زندگی زناشویی هر زن و مرد با هر زبان و ملیتی، عمل به ارزش‌های اخلاقی است، ادامه داد: این ارزش‌ها در زمانی که آن دو بزرگوار زندگی می‌کردند با امروز هیچ تفاوتی ندارد و ارزش‌های اخلاقی در همه جای دنیا در طول تاریخ بشر ثابت هستند.

فرماندار کهگیلویه از حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی یک زن مسلمان و نمونه نه تنها در مکتب اسلام بلکه اسوه تمام جهانیان در ابعاد مختلف زندگی نام برد و تأکید کرد: زنان جامعه باید در کار و تلاش، در هدفداری، در صبر و استقامت، بندگی و عشق به پرستش معبود،زهد و ساده‌زیستی، حیا و حجاب و در عرصه وظایف خانوادگی این بانوی نمونه را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/82016/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول