اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار لاوروف درباره به تاخیر افتادن کنفرانس ژنو ۲

وزیر امور خارجه روسیه نسبت به ادامه وقفه در برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه هشدار داده و گفت: زمان این نشست هرچه بیشتر به تاخیر بیفتد، گروه‌های افراط‌ گرای اسلامی در سوریه قدرت بیشتری بدست خواهند آورد.

هشدار لاوروف درباره به تاخیر افتادن کنفرانس ژنو ۲

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه طی سخنرانی خود در هشتمین نشست سران کشورهای شرق آسیا در پایتخت برونئی خواستار آن شد که در برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه بیش از این تاخیر نیفتد.

لاوروف گفت: در شرایط کنونی بسیار مهم است که کنفرانس ژنو-2 هر چه سریعتر برگزار شد و این مسئله‌ای است که ما ماه‌هاست در مورد آن صحبت کرده‌ایم. هرچه ما در برگزاری این کنفرانس تعلل بخرج دهیم، طرفداران اسلام افراطی در سوریه که درصدد ایجاد یک خلیفه گری اسلامی در این کشور هستند، بیشتر قدرت خواهند گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه معتقد است که هرچه آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران در سوریه به درازا کشیده شود، این امکان بیشتر خواهد شد که جای پای گروه‌های دارای تمایلات افراطی در این کشور محکم تر شود.

لاوروف از همه جامعه جهانی و کشورهایی که از ابتکارعمل روسیه و آمریکا در خصوص برگزاری کنفرانس ژنو-2 حمایت می‌کنند، قدردانی کرده و افزود: روسیه همچنان به تلاش خود برای برگزاری هرچه سریعتر این کنفرانس ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول