اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد:

خانواده‌ها بر روند فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره به حساسیت بالای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی گفت: والدین باید بر سرویس‌های مدارس و رانندگان سرویس نظارت داشته باشند.

خانواده‌ها بر روند فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت کنند

سرهنگ اردوان قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سرویس‌های مدارس و همین طور رانندگان باید ابتدا مورد ارزیابی قرار گیرند و سپس والدین فرزندان خود را به آنها بسپارند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین رانندگان سرویس مدارس ادامه داد: ابتدای سال تحصیلی سعی شد خطراتی که برای دانش‌آموزان در سرویس مدارس وجود دارد، اعلام شود اما با این وجود مسئولیت رانندگان سرویس سنگین است و باید نکات مربوط به کار را رعایت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد با رانندگان سرویس مدارس همه روزه در دستور کار پلیس راهنمایی است، عنوان کرد: رانندگان باید توجه کنند سرنشین اضافه سوار نکنند تا در صورت بروز حادثه گرفتار مشکلات بعدی نشوند.

وی خواستار توجه جدی خانواده‌ها به ظرفیت خودرو هنگام ارائه سرویس به دانش‌آموزان شد و گفت: خانواده‌ها انتظار نداشته باشند که تنها پلیس در این زمینه رسیدگی کند، بلکه خود والدین نقش نظارتی را ایفا کنند.

سرهنگ قاسمی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهر نزدیک به هزار دستگاه مینی‌بوس در زمینه سرویس‌دهی مدارس فعالیت می‌کنند، بیان داشت: رانندگان سرویس مدارس باید با سرعت مطمئن در سطح معابر تردد کنند و همواره مراقب باشند تا دانش‌آموزان دست خود را از پنجره بیرون نکنند.

وی با اشاره به فعالیت خودروهای سواری شخصی در این زمینه یادآور شد: تمامی رانندگان این سرویس‌ها باید دارای کارت سلامت، کارت ماشین، بیمه‌نامه، معاینه فنی و برچسب سرویس‌های دانش‌آموزی که هویت شناسایی آنهاست، باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد عنوان کرد: همچنین رانندگان سرویس‌ مدارس باید بسیار باحوصله باشند و در زمان پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دقت کافی داشته باشند و در شرایط کاملا ایمن نسبت به پیاده شدن دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه در این زمینه جدی است، خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به وظایف خود واقف بوده و با شدت با تخلفات رانندگان سرویس مدارس برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/90004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول