اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان عنوان کرد

جای خالی پارک آبی مدرن در مرکز گلستان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهر گرگان باید از یک پارک مدرن آبی برخوردار باشد، اما جای چنین مکانی در مرکز گلستان خالی است.

جای خالی پارک آبی مدرن در مرکز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صفرعلی پایین‎محلی امشب در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: برخورداری از یک پارک در هر محله، ایجاد بازار محلی، احداث سالن ورزشی در محلات و داشتن شهری بدون ترافیک از آرزوهای هر شهروند گرگانی است.

وی تصریح کرد: سرزمین موج‎های آبی در مشهد مقدس توانسته زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم کند، عوارض شهرداری نیز افزایش پیدا کرده لذا باید در شهر گرگان نیز زمینه ایجاد سرزمین موج‎های آبی فراهم شود تا به جذب گردشگر کمک کند.

سوغات گرگان طراحی می‎شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: 10 الی 15 میلیون مسافر از گلستان عبور می‎کنند که اگر بتوانیم حداقل 24 ساعت آنها را در استان نگه داریم چرخه اقتصادی می‎چرخد و موجبات ایجاد اشتغال را فراهم می‎کند.

پایین‎محلی بیان داشت: مسافران و گردشگران به دلیل فقدان مکان‎های تفریحی پرجاذبه، گرگان را شهر خواب می‎دانند که باید در این زمینه برنامه‎ریزی جدی صورت پذیرد.

وی، طراحی سوغات گرگان را در ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروی عظیم انسانی موثر خواند و یادآور شد: در استان قم 3 هزار نفر و مشهد مقدس 6 هزار نفر در طراحی سوغات استان شان فعالیت دارند که اگر این شرایط در مرکز گلستان فراهم شود می‎توان به طراحی و ثبت سوغات گرگان مبادرت کرد و در کاهش بیکاری موثر واقع شد.

فرهنگ استفاده از اتوبوس شهری را در بین شهروندان نهادینه کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم تا طراحی سوغات گرگان در شأن شهروندان تولید شود.

پایین‎محلی گفت: ما معتقدیم که گرگان لایق بهترین‎ها است لذا باید تمام تلاش خود را در این احقاق حقوق شهروندی برای مردم فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مبلمان شهری باید تغییرات اساسی کند، متذکر شد: در اروپا از هر سه نفر دو نفر از خودرو استفاده می‎کنند در ایران از هر دو نفر، یک نفر اما در اروپا ترافیکی وجود ندارد لذا باید شرایطی فراهم کنیم که همه شهروندان از خدمات رفاهی برخوردار شوند لذا باید فرهنگ استفاده از اتوبوس شهری را در بین شهروندان نهادینه کنیم تا در کنترل ترافیک گام جدی برداشته شود.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول