اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی هشدار داد

جولان شیادان در بازار داغ خرید و فروش کلیه/ قیمت کلیه فقط ۹ میلیون

دبیرهیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: بیماران دریافت کننده کلیه فریب سودجویان و آگهی‌هایی را که در وب‌سایت‌ها و بر دیوار بیمارستان‌ها و دفاتر انجمن نصب می‌شوند، نخورند و بیش از ۹ میلیون تومان برای دریافت کلیه نپردازند.

جولان شیادان در بازار داغ خرید و فروش کلیه/ قیمت کلیه فقط ۹ میلیون

داریوش آرمان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد مبالغ هنگفت خرید و فروش کلیه در کشور گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی، 100 درصد پرداخت دهها میلیونی خرید و فروش کلیه را تکذیب می‌کند و اصولاً اعتقادی به خرید و فروش کلیه ندارد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه قانونی،انجمن حمایت از بیماران کلیوی 9 میلیون تومان به فرد اهداء کننده کلیه می دهد که در کل کشور این رقم مورد تأیید است و همین رویه در پیوند کلیه انجام می‌شود.

دبیر هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی گفت: ممکن است تعداد کمی از افراد با مشاهده نیازمندی بیماران بدون اطلاع دادن به انجمن، کلیه خود را بفروشند و در مقابل پول هنگفتی هم به جیب بزنند.

آرمان افزود: این در حالی است که انجام هرگونه پیوند کلیه بدون نامه تائید شده از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی قابل قبول نیست و اگر خلاف این انجام شود، تخلف بوده، افراد قابل پیگرد حقوقی و قانونی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه افرادی به دور از چشم انجمن، بیش از مبلغ تائید شده را دریافت می‌کنند، گفت: کار این افراد را نمی‌توان به کل جامعه تعمیم داد و نمی‌توانیم بگوییم امروز قیمت کلیه 45 میلیون تومان است.

دبیر هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی اظهار کرد: به بیماران دیالیزی و در انتظار پیوند توصیه می‌کنیم فریب سودجویان و آگهی‌هایی که در وب‌سایت‌ها و بر دیوار بیمارستان‌ها و دفاتر انجمن در کل کشور نصب می‌شوند را نخورند.

آرمان ادامه داد: در پشت این خرید و فروش‌های هنگفت کلیه، شیادی و فریب‌کاری جدی وجود دارد در حالی که بیماران می‌توانند از 168 شعبه انجمن در سراسر کشور، خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که خارج از مبلغ 9 میلیون تومان مبالغ دیگری از بیماران می‌گیرند، موج نگرانی در جامعه ایجاد می‌کنند و بیمارانی که در این زمینه تخلف می‌کنند نیز از مزایای دریافت داروی یارانه‌ای محروم می‌شوند.

دبیر هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی گفت: بیماران دریافت کننده کلیه باید بدانند بعد از اهدای کلیه، چک 9 میلیون تومانی از سوی انجمن به فرد اهدا کننده داده می‌شود و اینطور نیست که قبل از اهداء پولی را دریافت کنند.

آرمان گفت: بیمارانی که بدون توجه به توصیه‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی به دریافت کلیه اقدام می‌کنند، در لیست سیاه انجمن قرار می‌گیرند و از هدایا و مزایای دارویی انجمن محروم خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول