اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان:

برنامه‎های دهه ولایت به سمت کارهای محتوایی سوق پیدا می‎کند

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر استان گلستان بر ضرورت برنامه‎های دهه ولایت به سمت کارهای محتوایی تاکید کرد.

برنامه‎های دهه ولایت به سمت کارهای محتوایی سوق پیدا می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آذین‎بندی و برپایی جشن برای اهل‎بیت(ع) خوب است، اما مهمتر از آن محتوابخشی به برنامه‎هاست چراکه بزرگداشت این اعیاد جزو شعائر دینی و الهی است، لذا تعمیق باورهای دینی باید جزو اهداف اصلی قرار بگیرد.

نظام اسلامی شعاعی از پرتوی ولایت و امامت اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینکه امامت و ولایت شاخص‎ترین اعتقاد شیعیان است، تصریح کرد: نظام اسلامی یک نظام ولایی و شعاعی از پرتو ولایت و امامت اهل بیت(ع) است.

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان یادآور شد: مردم ما اگر قبل از انقلاب به دنبال خواست امام راحل حرکت کردند و بعد از ایشان به فرامین امام خامنه‎ای لبیک می‎گویند، به دلیل این است که ولایت فقیه را نائب امام عصر(عج) می‎دانند.

طاهری خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای دوست و دشمن ثابت شده است که این نظام از استحکام بالایی برخوردار است و می‎تواند الگویی برای مسلمانان جهان باشد.

وی گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی تحقق پیدا کرده، خلاء جایگاه ولایت فقیه و مشکلاتی که این کشورها با آن دست و پنجه نرم می‎کنند کاملا محسوس است، بنابراین باید نعمت ولایت را که به مردم این انقلاب ارزانی شده بدانیم و در عمل شکرگزار باشیم.

گلستان می‎تواند الگوی وحدت جهان اسلام باشد

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان اظهار داشت: گلستان یکی از استان‎هایی است که شیعه و سنی در آن حضور پررنگی دارند و یک همزیستی کاملا مسالمت‎آمیز بین برادران و خواهران شیعه و سنی برقرار است و گلستان در این زمینه الگویی برای سایر استان‎ها و حتی جهان اسلام محسوب می‎شود.

طاهری با تاکید بر اینکه وحدت یکی از نیازهای مبرم و اساسی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: وحدت سبب پیروزی می‌شود، لذا باید این عامل تاثیرگذار را حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع اهل ‎بیت نه تنها عامل تفرقه نیست بلکه می‌تواند عامل وحدت باشد، خاطرنشان کرد: اهل سنت به اهل بیت(ع) به عنوان اینکه خاندان پیامبر(ص) هستند عشق می‎ورزند، علمای اهل سنت نیز واقعه غدیر را قبول دارند و آن را یکی از فضائل امیرالمومنین(ع) می‎دانند و در مراسمات این روز حضور پیدا می‎کنند که اینها عاملی برای وحدت است.

انتهای پیام/83001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول