اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 210 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

200 نفر در خرم بید شاغل شدند

فرماندار خرم بید گفت: تاکنون 210 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی به معدن هنشک تزریق شده و در نخستین فاز آن که شروع به کار کرده 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

200 نفر در خرم بید شاغل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم بید، داود ایوبی در بازدید از معادن سنگ آهن مادکانسار و کانسار هنشک اظهار داشت: شهرستان خرم بید دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های نهان و آشکار بالقوه فراوانی است و آمادگی بالفعل شدن را دارد.

فرماندار خرم بید افزود: ورود سرمایه‌گذاران خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی به ویژه عرصه معدن می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این شهرستان و شهروندان آن باشد.

وی ابراز داشت: وجود معادن غنی سنگ مرمریت و سنگ آهن در خرم بید سبب برجستگی این شهرستان در استان و کشور و حتی دنیا شده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت‌های مطلوب جایگاه آن برای همیشه در قله پیشرفت تثبیت شود.

ایوبی ادامه داد: یکی از معادن سنگ آهن این شهرستان با نام مادکانسار با دارا بودن ذخائر 3 میلیون تنی چرخ‌های اقتصادی شهرستان را به حرکت درآورده و زمینه اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: فازهای دیگر این معدن در صورت بهره‌برداری می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جوانان این شهرستان باشد.

رئیس میز سرمایه‌گذاری خرم بید گفت: دیگر معدن سنگ‌آهن این شهرستان که مانند نگینی در منطقه هنشک صفاشهر می‌درخشد ذخائر بسیار عظیمی از آهن با آلیاژ بالا را در دل خود نهفته دارد که به همت یکی از سرمایه‌گذاران بومی این استان در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: ذخیره 33 میلیون تنی آهن در این معدن قابل مقایسه با دیگر معادن این استان نیست و همین امر سبب شده است تا عنوان بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن فارس بر پیشانی این معدن شهرستان حک شود.

ایوبی تصریح کرد: تاکنون 210 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی به این معدن تزریق شده و در نخستین فاز آن که شروع به کار کرده 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با افتتاح فازهای بعدی زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2448/ع/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول