اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

حمایتی از طرح جامع اطفای حریق در سطح ملی نشد

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با وجود تلاش‎های انجام شده برای تدوین و اجرای طرح جامع اطفای حریق، از این طرح آن‎طور که می‎بایست در سطح ملی حمایت نشد.

حمایتی از طرح جامع اطفای حریق در سطح ملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «عبدالرضا دادبود» صبح امروز در جمع اعضای کارگروه اطفای حریق استان گلستان اظهار داشت: چنانچه این طرح اجرایی می‎شد، می‎توانستیم در این عرصه حرف‌های بسیاری در کشور و دنیا داشته باشیم.

وی ادامه داد: با مروری بر توانمندی مجموعه استان در مدیریت حوادثی همچون حریق عرصه‎های منابع طبیعی می‌توان گفت، این حوزه نسبت به سنوات گذشته در استان از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

دادبود خاطرنشان کرد: در قیاس با سال‎های پیش به ویژه سال 1389، این بخش ضمن دارا بودن برنامه و ارتقای آمادگی نیروهای انسانی از تجهیزات مدرن‎تری برخوردار شده و اطلاعات این بخش نیز کامل‎تر شده است.

به گفته وی، با وجود همه این پیشرفت‎ها، هنوز با مطلوب فاصله داریم و با کاستی‎های بسیاری در این عرصه دست‎و‎پنجه نرم می‌کنیم.

قائم‎مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به محدودیت منابع اعتباراتی و تغییرات مدیریتی کشور و استان طی ماه‎های اخیر، این دو عامل مهم را در شرایط فعلی برای جهت‎گیری‎های استان در عرصه منابع طبیعی بسیار مهم و تعیین کننده قلمداد کرد.

دادبود ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع حفظ منابع طبیعی و اقداماتی که تاکنون انجام گرفته، باید تلاش کرد مسئولان جدید استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را نسبت به این موضوع حساس‎تر کرد 

وی یادآور شد: این ایجاد حساسیت در پی اطلاع‎‎رسانی مداوم، نشست‎های حضوری و مکاتبات مستمر ایجاد می‎شود.

نقش پر رنگ صدا و سیمای گلستان در موضوع اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی در موضوع حریق جنگل‎ها

دادبود با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‎ها به ویژه صدا و سیمای گلستان در اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی در جامعه اذعان داشت: فعالیت بسیار مناسب صدا و سیمای استان در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نشان داد که این رسانه تا چه میزان می‎تواند در ایجاد موج آگاهی و دغدغه‎پذیری جامعه موثر باشد. 

وی ادامه داد: انتظار می‎رود این رسانه ارزشمند استانی با توجه به اهمیت موضوع حریق جنگل‎ها و ایجاد دغدغه بیشتر، سعی کند در برنامه‎های پرمخاطب خود از افراد دخیل در حوزه مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست استان دعوت به عمل آورد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تهدید حریق منابع طبیعی طی دو ماه آینده، صدا و سیمای استان با ایفای نقش پررنگ خود در این عرصه فرهنگ‎سازی کند.

دادبود با اشاره به موضوع اعتبارات استانی یادآور شد: چنانچه به استان در حوزه پیشگیری اعتبارات حوادثی تزریق شود به این بخش کمک می‎شود تا نقایص فعلی در بخش ماشین‎آلات کمک‎دار و دیگر بخش‎ها جبران شود.

بالگرد مجهز باید دایما در پایگاه امداد و نجات گلستان مستقر شود

وی متذکر شد: موضوع آشیانه بالگرد استان نیز باید توسط هلال احمر استان به شکل جدی پیگیری شود و اگر این پایگاه دچار مشکلات تاسیساتی همچون آب و برق است طی جلسه‎ای با دستگاه‎های متولی این نقایص به فوریت مرتفع شود.

دادبود در ادامه، خواستار حضور دایمی بالگرد مجهز به امکانات اطفای حریق در پایگاه امداد و نجات استان شد.

وی با اشاره به موضوع مشکلات کمبود آب در شرق استان و معضلات کشت برنج در این حوزه تصریح کرد: برای تغییر الگوی کشت این منطقه به رئیس سازمان جهاد کشاورزی تذکراتی داده شد که منتظر نتیجه اقدامات این بخش هستیم.

این مقام ارشد گلستانی اضافه کرد: تاکید بر آموزش‎های تخصصی توام با نظارت در اوقات مورد تهدید نیز از جمله موضوعاتی است که می‎تواند نقش موثری در مواجهه و مقابله با حریق عرصه‎های جنگلی استان ایفا کند.

دادبود با اشاره به فداکاری ایثارگرانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حماسه‎هایی چون آزادسازی خرمشهر افزود: آن رزمندگان بی‎ادعا با چنگ و دندان از این کشور دفاع کردند و ما نیز موظف هستیم در شرایط کنونی با وجود نبود امکانات با چنگ و دندان از عرصه‎های منابع طبیعی استان حفاظت کنیم.

انتهای پیام/83002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول