اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرواز بمب‌افکن‌های هسته‌ای روسیه از ونزوئلا به نیکاراگوئه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند بمب‌افکن راهبردی حامل موشک‌های هسته‌ای این کشور در راستای طرح آمادگی رزمی در پروازهای دوربرد، از فرودگاه نظامی در ونزوئلا به پرواز درآمده و در خاک نیکاراگوئه به زمین نشستند.

پرواز بمب‌افکن‌های هسته‌ای روسیه از ونزوئلا به نیکاراگوئه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز، پنج شنبه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی حامل موشک‌های هسته‌ای «توپولف-160» این کشور از پایگاه هوایی «مایکتیا» در ونزوئلا به پرواز درآمده و در فرودگاه نظامی «ماناگوا» در خاک نیکاراگوئه به زمین نشستند. 

این پرواز در راستای طرح ارتقای آمادگی رزمی پروازهای دوربرد نیروی هوایی روسیه به اجرا درآمده است. روز دوشنبه اعلام شده بود که دو فروند بمب افکن راهبردی حامل موشک‌های هسته‌ای روسی در نزدیکی خطوط مرزی جنوب غربی آمریکا به پرواز در آمده و در خاک ونزوئلا فرود آمدند. این دو هواپیما در ادامه تمرین خود از از پایگاه هوایی «مایکتیا» در ونزوئلا به مقصد فرودگاه نظامی «ماناگوا» در خاک نیکاراگوئه پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این پرواز راهبردی برفراز آب‌های آزاد دریای کارائیب صورت گرفته و بعد از آن در آسمان کشور نیکاراگونه ادامه یافته و بر اساس برنامه از قبل تدارک دیده شده به زمین نشستند.

بمب افکن‌های روسی در طول این مسیر بیش از 2.5 هزار کیلومتر پرواز کرده و این پرواز 3 ساعت و نیم ادامه یافت.

بر اساس این اطلاعات کلیه پروازهای هواپیماهای نیروی هوایی روسیه کاملا مطابق با قوانین بین‌المللی و هماهنگی در استفاده از حریم هوایی کشورهای مقصد صورت می‌گیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول