اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مذهبی:

اسلام با تجمل‌گرایی مخالف است

‌کارشناس مذهبی و مبلغ حوزه سفیران هدایت رفسنجان گفت: اسلام با تجمل‌گرایی و اسراف مخالف است.

اسلام با تجمل‌گرایی مخالف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام محمد محرابی ظهر امروز در جمع نمازگزاران‌ جمعه رفسنجان اظهار داشت: منحصرا دشمن انسان‌ها شیطان است و با توجه به آیات قرآن باید با شیطان دشمنی کرد.

وی تصریح کرد: برخی موارد انسان‌ها نه تنها با شیطان دشمنی ندارند، بلکه به گونه‌ای با او رابطه نزدیک برقرار می‌کنند که اسراف‌کاران بزرگترین دوستان شیطان هستند.

محرابی افزود: خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد و در اسلام نیز با تجمل‌گرایی و اسراف مخالفت شده است.

وی بیان داشت: اسراف در پوشش‌، خوراک و مسکن هم خوب نیست و امام علی (ع) فرمودند، ‌اسراف کننده سه علامت دارد، آنچه از آن خودش نیست و به آن نیاز ندارد می‌خورد به آنچه نیاز ندارد آن را می‌پوشد و چیزی را که غیر از نیازش است می‌خرد.

محرابی به اسراف در مسکن اشاره و خاطر ‌نشان کرد: در گذشته خانه‌ها وسیع بود و امروز وسعت خانه‌ها کم شده است، اما وسایل و تزئینات داخل خانه‌ها زیاد و به سمت تجمل‌گرایی رفته است.

وی عنوان کرد: هر کس مال زیاد دارد، باید در کنارش احسان نیز داشته باشد و شیعه باید به این مهم توجه زیادی بکند، زیرا طبق آیات قرآن خداوند به کسانی که زر و سیم می‌اندوزند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند بشارت عذاب داده است.‌

انتهای پیام/80016/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول