اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن‌ماه امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از پروژه انبار نفت ملایر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: طی بهمن ماه سال جاری پروژه انبار نفت ملایر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه انبار نفت ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، اصغر توفیقی اظهار کرد: پروژه ساخت انبار نفت جدید ناحیه ملایر از نواحی تابعه پخش منطقه همدان و از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم است.

وی افزود: این پروژه با ظرفیت 68 میلیون لیتر از سه فرآورده بنزین، نفت سفید و نفت‌گاز در زمینی به مساحت 22 هکتار و تخصیص 3 هزار متر مربع به زیربنای ساختمان‌های اداری و عملیاتی در منطقه صنعتی شوشاب شهرستان ملایر واقع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان داشت: اعتبار ساخت این انبار نفت بالغ بر 170 میلیارد ریال و با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در تمام بخش‌ها از جمله خرید کالا، طراحی، مهندسی و اجرا بوده و در حال اتصال به شبکه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است.

وی ادامه داد: مشخصات و ویژگی‌های انبار نفت جدید ناحیه ملایر شامل نصب تعداد پنج دستگاه مخزن سقف ثابت، سه دستگاه مخزن سقف شناور  و 16 سکوی بارگیری، دو دستگاه مخزن سقف ثابت آب آتش‌نشانی به ظرفیت 7 هزار و 540 متر مکعب است.

توفیقی اضافه کرد: سیستم حوضچه تبخیر آب‌های سطحی، سیستم نمایشگر درجه حرارت و سنجش سطح فرآورده موجود در مخازن سیستم‌های پیشرفته خنک کننده، خاموش کننده‌های آتش نشانی و تأمین آب شرب لازم با استفاده از سیستم تصفیه آب آشامیدنی از دیگر مشخصات این انبار نفت محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین نیز این انبار نفت به سیستم راداری کنترل مخازن، استفاده از شیرهای رسید و برداشت برقی فرآورده از خطوط لوله و سیستم دما بخشی یکنواخت فرآورده مجهز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: سیستم حفاظت کاتدیک نیز به منظور جلوگیری از خوردگی مخازن و خطوط لوله انتقال فرآورده در تأسیسات آن تعبیه شده است.

مدیر پروژه ساخت انبار نفت ملایر نیز در این راستا بیان داشت: مخازن، تأسیسات و تمامی تجهیزات کامل شده و آسفالت جاده بیرون انبار نیز صورت گرفته است.

مصطفی کزازی با اشاره به تکمیل این پروژه اظهار کرد: فقط باید سیستم‌ها راه‌اندازی و نواقص آن شناسایی و برطرف شود که این امر حدود سه ماه زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تنها مشکل موجود در این راستا تأمین اعتبار متمم است، خاطرنشان کرد: به محض تأمین نقدینگی لازم تلاش می‌کنیم تا پایان سال و یا در دهه مبارک فجر امسال تحویل موقت انبار از پیمانکار انجام شود و این انبار نفت رسماً مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/89006/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول