اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل باندی در زندان قزل حصار کرج انجام می‌شد

کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی از داخل زندان / شیوه کارت به کارت

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: مجرم زندانی با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی از داخل زندان می‌کرده و با تخلیه حساب مالباخته‌گان از طریق اشخاصی در بیرون از زندان وجوه را برداشت می‌کردند.

کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی از داخل زندان / شیوه کارت به کارت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده‌ای از شعبه 15 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به این پلیس ارجاع و با توجه به اهمیت موضوع حسب دستور به اداره عملیات ویژه ارجاع و از شاکی پرونده به هویت خانم دکتر «ف- ج» در خصوص شکایت وی تحقیق به عمل آید.

وی افزود: شاکی بیان داشت شخصی به هویت «س» ضمن تماس تلفنی با اینجانب خود را مدیر عامل شرکت نفت معرفی و اظهار داشت ما می‌خواهیم 30 نفر از کارمندان نسوان را برای انجام ویزیت به شما معرفی کنیم و حق ویزیت را از طریق کارت به کارت به حساب واریز خواهیم کرد به اصرار وی بنده را به نزدیک‌ترین عابر بانک کشانده و عملیات گفته شده از سوی نامبرده اقدام و متوجه شدم مبلغ 16 میلیون تومان از حساب بنده برداشت شده است از متهم شکایت و تقاضای رسیدگی کردم.

عباس‌زاده ادامه داد: در این خصوص تمام اقدامات فنی از سوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انجام و متهمان در استان‌های رشت و البرز شناسایی و اکیپی به منظور دستگیری آنان اعزام شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از ثبت و صدور پرونده و انجام تشریفات قانونی پرونده از سوی معاون دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اداره 14 پلیس آگاهی کرج ارجاع و با بررسی متهمان سابقه‌دار مشخص شد متهم اصلی پرونده به هویت «ف- ح» دارای سوابق کیفری بازداشت موقت در زندان قزل‌حصار کرج که به اتهام کلاهبرداری‌های متعدد و به اتهام خرید و فروش موادمخدر از نوع شیشه به وزن 700/1 گرم محکوم به اعدام شده است.

عباس‌زاده در ادامه گفت: با اخذ مجوز قضایی از شعبه 11 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج متهم موصوف از زندان قزل‌حصار تحویل و در حضور قاضی شعبه 11 دادیاری از وی در خصوص اتهام وارده و سایر بزه‌های ارتکابی تحقیق که صراحتا علاوه بر اینکه به بزه انتسابی معترف به سایر پرونده‌های مسبوق به سابقه این یگان نیز اعتراف و اظهار داشت بنده با استفاده از گوشی‌های پیشرفته مدل بالا که از ماموران زندان خریداری و وارد سایت نظام پزشکی استان آذربایجان‌شرقی شده و آدرس و مشخصات آنها را استخراج و با معرفی خود به عنوان مدیر شرکت نفت و یا به عناوین مختلف و اغفال شکات با شگرد موصوف و کشاندن آنها به پای دستگاه خودپرداز اقدام به کلاهبرداری از مردم در سطح کشور کرده‌ام.

وی ادامه داد: متهم در ادامه اعترافات خود بیان کرد که با همدستی سایر مجرمان در زندان قزل‌حصار به نام‌های «ح- ح»، «د- الف»، «ح- ق»، «ت-غ» و «ح- ب» با عناوین (سرهنگ یا سرگرد ناجا ـ برنده شدن در طرح‌های مختلف همراه اول ) اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 100 میلیارد ریال کرده و پس از تخلیه حساب وجوه کلاهبرداری شده از طریق اشخاصی به هویت‌های «غ- ن»، «الف- ج» و «ق- م» که در بیرون از زندان به سر می‌برند به صورت گسترده و کاملا سازمان یافته برداشت وجه نقد صورت می‌گرفت.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی افزود: پس از اتمام تحقیقات پرونده در معیت متهم مذکور به نظر مقام قضایی ارسال با تشدید قرار مناسب روانه زندان قزل حصار شد.

انتهای پیام/60002/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول