اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت واحد مددکاری زندان زاهدان صورت گرفت

رهایی 5 مددجوی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

به همت واحد مددکاری و مسئولین زندان زاهدان و پس از تلاش‌های مستمر و جلسات معتدد، رضایت اولیای دم پنج نفر از مددجویانی که در پنج پرونده مختلف محکوم به قصاص نفس شده بودند، اخذ شد.

رهایی 5 مددجوی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره زندان‌های سیستان و بلوچستان، به همت واحد مددکاری و مسئولین زندان زاهدان و پس از تلاش‌های مستمر و جلسات معتدد، رضایت اولیای دم پنج نفر از مددجویانی که در پنج پرونده مختلف محکوم به قصاص نفس شده بودند، اخذ و این پنج نفر از چوبه دار رهایی یافته و به زندگی مجدد بازگشتند.

فرهاد، علی و رضا 3 مددجویی بودند که تلاش مددکاران زندان زاهدان برای رهایی آنان در آخرین مراحل اجرای حکم و در پای چوبه دار هنگامی که طناب دار به گردنشان آویخته شده بود به ثمر نشست و اولیای دم به تأسی از حضرت علی (ع) بخشش را به قصاص ترجیح دادند و از حق خود برای قصاص منصرف شدند.

علی در سال 82 در حالی که سوار موتورسیکلت بود از محل برگزاری یک عروسی عبور می‌کرد که با فرزند یکی از مهمانان تصادف می‌کند و این تصادف منجر به نزاع و در نهایت قتل برادر عروس به دست او می‌شود، فرهاد نیز در سال 83 پس از اختلاف و نزاع لفظی با پسر عمویش به درگیری فیزیکی با او می‌پردازد که منجر به کشته شدن پسر عموی 24 ساله اش می‌شود.

رضا مددجوی دیگری است که در یک نزاع خانوادگی دستش به خون عمویش آلوده شده و از سال 85 در زندان به سر می‌برد.

خداداد و کیوان نیز دیگر مددجویانی هستند که هر یک به نحوی موجب قتل یکی از اقوام خود شده بودند و در آستانه ایام سوگواری امام حسین(ع)، مددکاران زندان زاهدان پس از سال‌ها تلاش توانستند آنها را به زندگی دوباره و کانون خانواده بازگردانند.

انتهای پیام/75005/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول