اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

آسمان چشم‎ها در غم شهید علقمه طوفانی شد

در شب تاسوعای حسینی و جانبازی حضرت ابوالفضل (ع) آسمان چشم‌ها در غم شهید علقمه طوفانی شده است.

آسمان چشم‎ها در غم شهید علقمه طوفانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امشب شکوه حماسه‎آفرینی علمدار حسین (ع) بر زبان‎ها جاریست، امشب امید خیمه‎های کربلا برای درک شهادت ثانیه‎شماری می‎کند، امشب غوغایی در جهان به پا شده و عاشورایی دیگر از راه رسیده است.

این روزها در سراسر کشورمان ندای «انا مظلوم حسین» و «هیهات من‎الذله» سر داده می‎شود و عزاداران و دلسوختگان حریم ولایت زیر بیرق حسینی به یاد سقای دشت کربلا اشک ماتم می‎ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.

اسوه‎ی ادب و مظهر وفاداری صحرای کربلا خود را سپر بلا می‎کند و به قتلگاه می‎رود، آری آسمانی شدن، بال و پر نمی‎خواهد؛ فقط دلی به وسعت آسمان می‎طلبد تا کبوتر دلت را از قفس تنگ دنیا پرواز دهی، چنانکه مردان آسمانی نیز بالی برای پرواز نداشتند، فقط به ندای دلشان لبیک گفتند، آسمانی شدند و راه جاودانگی پیمودند.

مظلومیت سیدالشهدا (ع) بار دیگر در گوش تاریخ، زمزمه می‎شود و سند حقانیت خاندان عصمت و طهارت بر همگان هویدا. 

در گوشه گوشه شهرها و روستاها بیرق‎های عزاداری، دلدادگان حسینی را به سوی خود فرا می‎خواند؛ امشب باید عاشقانه اشک ریخت و در فراغ تشنه لب دشت کربلا فلسفه شهادت را ورق زد.

پیام عاشورا در اشک و ناله نیست؛ بلکه در متعالی شدن انسان‎ها و شکل‎گیری رفتار دینی است که هرکدام از درس‎های عاشورا به مثابه ستاره‎ای درخشنده است که راه را به ما نشان می‎دهند و دلهای مومنان را به فضایی نورانی دعوت می‎کنند.

یکی از پیام‎های مکتب سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه این دو فریضه نهال دین را بارور و شعله‎های معصیت را در جامعه خاموش می‎کند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر تذکر لسانی تأکید داشته‎اند و آحاد جامعه را در این رسالت خطیر مسئول دانستند، باید فرصت‎ها را مغتنم شمرد و ضرورت‎های دین را در جامعه فراگیر کرد.

حال که چهره شهر در موسم عزای حسینی یکپارچه سیاه‎پوش شده است؛ چه نیک که در رفتارمان نیز حسینی باشیم و شخصیت خود را با شأنیت عزای سیدالشهدا (ع) همگام کرده و براساس آموزه‎های دینی رفتار کنیم؛ باشد که از پیروان راستین آن حضرت (ع) باشیم.

درک پیام عاشورا شاه‎کلیدی دارد که اگر آن را به درستی فهم کنیم، قفل بسیاری از مشکلات باز خواهد شد.

=============

یادداشت از زهره رجبی

=============

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول