اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندوآب اعلام کرد

میاندوآب همچنان رکورددار با کیفیت‌ترین قند تولیدی کشور

فرماندار میاندوآب گفت: رکورد بهترین قند کشوری در اختیار کارخانه قند میاندوآب قرار دارد.

میاندوآب همچنان رکورددار با کیفیت‌ترین قند تولیدی کشور

حمید جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان میاندوآب از نخستین شهرستان‌های آذربایجان غربی است که در سال 1314 صاحب کارخانه قند شده است.

وی ادامه داد: رکورد بهترین قند کشوری در اختیار کارخانه قند میاندوآب قرار دارد.

جلالی با بیان اینکه حدود 500 نفر کارگر فصلی در کارخانه قند میاندوآب مشغول هستند، اعلام کرد: 100 نفر کارگر دائمی نیز در این کارخانه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: کارخانه قند میاندوآب در مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده و بسته به میزان خرید تا پایان اسفند ماه یا فروردین ماه فعالیت مستقیم تولید قند از چغندر شده و بعد از آن مشغول تولید شکر و شکر پرورده می‌شود.

جلالی میزان ظرفیت خرید چغندر کارخانه قند میاندوآب را 250 هزار تن عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون 30 درصد از این رقم تحقق یافته و تقریبا 75 هزار تن چغندر خریداری شده و مابقی در حال خرید است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه قند میاندوآب در حال تولید قند است.

جلالی خاطرنشان کرد: کارخانه قند میاندوآب در گذشته خارج شهر بوده که به مرور با توجه به اینکه شهر توسعه یافته در حال حاضر در داخل شهر است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های این کارخانه به تجهیزات آلاینده زدا مجهز شده و کارخانه قند میاندوآب نیز ملزم و متعهد به انجام یک سری کارها شده است.

جلالی متذکر شد: شهرستان میاندوآب در شرف تاسیس کارخانه قند توسط بخش خصوصی بوده که در خارج شهر است که مراحل اداری و مجوزهای لازم اخذ شده است.

فرماندار میاندوآب ادامه داد: اگر مراحل اجرایی این کارخانه آغاز شود به نوعی کارخانه قند فعلی به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول