اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین

بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در قزوین برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رئیس ستاد برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سالن جلسات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: این نمایشگاه روز شنبه دوم آذر ماه در دانشگاه امام خمینی(ره) گشایش می‌یابد.

فرزاد جهان‌بین با اشاره به حضور احتمالی علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح نمایشگاه، افزود: در غیر این صورت نمایشگاه یاد شده با حضور یکی از معاونان ارشد وی افتتاح می‌شود و مسئولان ارشد استانی نیز در آن حضور پیدا می‌کنند.

جهان‌بین ادامه داد: بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای غیر از صبح روز افتتاحیه، تا ششم آذر ماه از ساعت 8:30 تا 12 و 13:30 تا 16:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های استان و نیز دانشجویان قزوینی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دیگر استان‌ها با ارائه کارت دانشجویی امکان‌پذیر است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به آزاد بودن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: همچنین مسئولان مدارس و آموزشگاه‌های علمی آزاد استان می‌توانند با هماهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه نسبت به برگزاری بازدیدهای دسته‌جمعی دانش‌آموزان از نمایشگاه اقدام کنند.

جهان‌بین عنوان کرد: بازدید از نمایشگاه توضیح‌محور است؛ به طوری که گروه‌های 20 نفره به همراه کارشناسان هسته‌ای از بازدیدکنندگان با فاصله کوتاهی از یکدیگر بازدید خود را از غرفه نخست آغاز می‌کنند و تا پایان بازدید با چرخه کامل صنعت هسته‌ای آشنا می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: به این ترتیب با تشکیل این گروه‌ها، 300 تا 400 نفر می‌توانند به طور همزمان از نمایشگاه بازدید کنند.

جهان‌بین با اشاره به وجود ظرفیت علمی مطلوب در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: در کنار برپایی غرفه‌های، نشست‌های تخصصی با مدیریت همین اعضا یا کارشناسان سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور یادآور شد: نمایشگاه یاد شده از 21 غرفه و سه بخش تشکیل می‌شود که بخش نخست آن به مرور چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج سنگ معدن اورانیوم تا زمانی می‌پردازد که سوخت در رآکتور قرار می‌گیرد.

جهان‌بین با بیان اینکه در بخش نیروگاهی در خصوص نیروگاه‌های بوشهر و دارخوین توضیحاتی ارائه می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این روند تولید آب سنگین در رآکتور تحقیقاتی اراک در همین بخش معرفی می‌شود و در بخش سوم نیز بازدیدکنندگان با ابعاد گوناگون صنعت هسته‌ای در غرفه‌هایی همچون رادیوداروها، لیزر اپتیک و مواد آشنایی می‌یابند.

این مسئول بیان کرد: 24 نمایشگاه پیشین که در دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف، شهید چمران اهواز و شهید بهشتی برپا شده‌اند، در مجموع پذیرای حدود یک صد هزار بازدیدکننده بوده و به طور میانگین روزانه 900 نفر از آن‌ها بازدید کرده‌اند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر به علاقه‌مندان برای بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، مکاتباتی با رؤسای دانشگاه‌ها صورت گرفته و برای سهمیه‌بندی بازدید مدارس نیز هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش و مدارس استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/77011/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول