اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب رخ داد

تجلیل از 60 فعال عرصه کتاب در تویسرکان

به مناسبت هفته کتاب از بیش از 60 نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و کتابداران تویسرکان تجلیل شدند.

تجلیل از 60 فعال عرصه کتاب در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز به مناسبت هفته کتاب امروز از بیش از 60 نفر از فعالان در عرصه کتاب و کتابخوانی تویسرکان با حضور معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تجلیل شدند.

در حاشیه این مراسم مدیر کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کتاب مفید انسان را از تاریکی به اوج نور دانایی می‌برد، اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در رشد فردی و اجتماعی افراد جامعه نقش بسزایی دارد.

زری بیات با اشاره به وجود پنج کتابخانه عمومی در تویسرکان، افزود: کتابخانه‌های عمومی شهیدمدنی، شهیدصدوقی، رضی‌‌الدین آرتیمانی، عترت و باقرالعلوم(ع) شهر سرکان به مردم شهرستان خدمات‌دهی دارند.

وی تعداد عنوان کتاب‌های کتابخانه‌های تویسرکان را 43 هزار و 273 جلد عنوان و یادآوری کرد: از این تعداد 5 هزار و 607 عنوان به بخش کودک تعلق دارد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی تویسرکان افزود: 52 هزار و 611 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در دسترس شهروندان است که بخش کودک 6 هزار و 444 نسخه را به خود اختصاص داده است.

وی به بیان عملکرد 6 ماهه سال جاری کتابخانه‌های عمومی تویسرکان پرداخت و تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی را در این زمان 71 هزار و 225 نفر اعلام و گفت: 19 هزار و 713 کتاب در بازه زمانی فوق به علاقه‌مند کتاب و کتابخوانی امانت داده شده است.

بیات با بیان اینکه تعداد 7 هزار و 365 کتاب سفارش داده شده است، متذکر شد: هم‌اکنون 3 هزار و 773 نفر عضو کتابخانه‌های تویسرکان هستند.

وی تعداد منابع دیداری و شنیداری را 448 منبع عنوان و ابراز کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان علاوه بر خدمات عمومی فعالیت‌های دیگری نیز برای پاسخ به نیاز مخاطبان انجام می‌شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی تویسرکان افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدماتی مانند جستجوی منابع، طرح کتاب من، نشریات و مقالات، منابع اطلاعاتی، برنامه‌های فرهنگی، کتابخوانان حرفه‌ای، طرح نذر کتاب و ایستگاه مطالعه به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه مطالعه در شهرداری شهر تویسرکان، گفت:  ایستگاه مطالعه  قفسه‌ای پر از کتاب‌های مفید با شعار «ببر، بخوان، بیار یا بخر» در مکان‌های عمومی به مردم خدمات عرضه می‌کند.

بیات برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی را مسابقات خلاصه و نقد نویسی از کتاب‌ها، مسابقات نویسندگی، کتاب‌شناسی و نقاشی، جلسات کانون‌های ادبی و سیر مطالعاتی و نقد کتاب عنوان کرد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با بیان اینکه در کتابخانه، دانلود فایل مقالات و مطالب نشریات 30 سال اخیر، رایگان است، خاطرنشان کرد: خدمات کتاب‌های مرجع و اینترنتی، ارائه لوح فشرده، بلوتوث کتاب‌های دیجیتالی، نمایش تازه‌های کتاب و معرفی کتاب‌های برتر در بخش منابع اطلاعاتی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کتاب بیش از 60 نفر از فعالان کتاب و کتابخوانی و کتابداران تویسرکان تجلیل شدند، متذکر شد: در این مراسم به نمایندگی از تعداد 11 نفر تجلیل شدند.

انتهای پیام/89010/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول