اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آبیک مطرح شد

عدم محدودیت واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک کاسپین قزوین

در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک در خصوص عدم محدودیت واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین مطالبی بیان شد.

عدم محدودیت واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک کاسپین قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک پیش از ظهر امروز با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار آبیک، وحید انتظاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک، رؤسای بانک‌های شهرستان آبیک، مهدی عبدی مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاسپین قزوین و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک برگزار شد.

در این جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، نبود زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مراجعه‌کننده به شهرستان آبیک در شهرک صنعتی کاسپین قزوین یکی از موضوعات مطرح شده از سوی قاسم داوودپور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در این جلسه اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار تولید رنگ مو برای احداث یک واحد در استان قزوین و یک سرمایه‌گذار دیگر برا تولید شانه تخم‌مرغ برای کسب مجوز به این اداره مراجعه کرده بود که برای دریافت زمین از شهرک صنعتی کاسپین دچار مشکل شدند چراکه به آنان گفته شده بود که زمینی وجود ندارد تا واحدهای سرمایه‌گذاران احداث شود.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین در پاسخ به مطالب بیان شده از سوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک بیان کرد: در فاز سوم شهرک صنعتی کاسپین 180 هکتار زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران وجود دارد که عملیات زیرساختی و آماده‌سازی 60 هکتار از این زمین انجام و کار واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز شده است.

مهدی عبدی افزود: کمتر از دو ماه آینده نخستین واحد در فاز سوم شهرک صنعتی کاسپین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مشکلی برای محدودیت واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی کاسپین وجود ندارد، ادامه داد: به سرمایه‌گذارانی که مراحل لازم و دریافت مجوز را طی کرده باشند و بخواهند صنایع هایتک احداث کنند و مشکل زیست‌محیطی نداشته باشد می‌توانند زمین مورد نیاز را أخذ و سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین گزارش، سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به استقرار انواع صنایع در فاز سوم شهرک صنعتی کاسپین اقدام کنند به شرطی که علاوه بر اینکه صنایع مورد نظرشان از نوع صنایع هایتک و پاک باشد، دائمی بوده و بازدهی لازم را داشته باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک نیز در این جلسه گفت: یک هزار و 200 نفر از مددجویان در سامانه اشتغال امداد ثبت‌نام کرده‌اند.

فرزاد جهانگرد افزود: معرفی 150 پرونده مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک به بانک‌های عامل صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، راه‌اندازی چهار کارگاه قالی‌بافی در دستور کار کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک قرار دارد که تاکنون یک کارگاه قالی‌بافی راه‌اندازی شده است؛ این در حالی است که سه کارگاه دیگر در آینده نزدیک در شهر آبیک و روستاهای ناصرآباد و عبدل‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

400 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک از آموزش کوتاه‌مدت و 70 نفر از مددجویان از آموزش بلندمدت در رشته‌های مختلف، از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/77006/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول