اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن بازی‌سازی دانشگاه مازندران:

بازی رایانه‌ای «سیاووش» کاندیدای بهترین بازی مستقل جهان شد

دبیر انجمن بازی‌سازی دانشگاه مازندران گفت: پس از افتخارآفرینی بازی آسمان دژ در رقابت‌های بازی‌های آنلاین و کسب عنوان بهترین بازی MMOمستقل سال، این بار بازی رایانه‌ای سیاووش راهی این مسابقات شد.

بازی رایانه‌ای «سیاووش» کاندیدای بهترین بازی مستقل جهان شد

حمزه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر اظهار داشت: رقابت‌های بین‌المللی بهترین بازی مستقل جهان چند روزی است که آغاز شده و این رقابت‌ها بین بازی‌های مستقل جهان در وب سایت رسمی IndieDB.com که مرجع بازی‌های مستقل جهان است، برگزار می‌شود.

وی افزود: جایزه این رقابت‌ها 15 هزار دلار است که به 10 بازی برتر اعطا می‌شود و مهم‌تر از جایزه این رقابت‌ها اعتبار بین‌المللی بازی‌های انتخاب شده است که سبب مطرح شدن و فروش این بازی‌ها در مقیاس بین‌المللی می‌شود، زیرا این جایزه بسیار معتبر بوده و کاربران به بازی‌هایی که این عنوان را کسب کرده باشند اعتماد بیشتری می‌کنند.

دبیر انجمن بازی‌سازی دانشگاه مازندران گفت: با توجه به ورود بازی‌های ایرانی به عرصه‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر، موج بازی‌های تولید داخل با محتوای بومی و فرهنگ غنی ایرانی، رو به رشد بوده و لزوم فروش و عرضه این بازی‌ها در بازارهای جهانی برای پیشرفت و توسعه بیشتر این محصولات و معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان بسیار مهم و ضروری است.

این فعال بازی‌ساز بیان داشت: از نظر صادرات نیز، فروش بازی‌های ایرانی در بازارهای خارجی یکی از بهترین روش‌های ارزآوری برای کشور است.

آزاد ادامه داد: این محصولات به صورت دیجیتالی به کاربران عرضه می‌شود و هزینه تولید آنها یک‌بار توسط شرکت سازنده انجام می‌شود و برای مدت طولانی (حدود پنج سال) این محصولات در چرخه فروش این بازارها قرار می‌گیرند و سود مناسبی را برای صنعت بازی در ایران به ارمغان می‌آورند که به نوبه خود به موفقیت و پیشرفت این صنعت کمک بسیاری می‌کند.

دبیر انجمن بازی‌سازی دانشگاه مازندران گفت: پس از افتخارآفرینی بازی آسمان دژ در رقابت‌های بازی‌های آنلاین و کسب عنوان بهترین بازی MMO مستقل سال، این بار بازی رایانه‌ای سیاووش که پیش از این افتخار کسب عنوان بهترین بازی سال ایران را برای دو بار پیاپی از دو جشنواره مهم ملی داشت، در این رقابت‌ها شرکت کرده است و با حمایت از سیاووش در این رقابت‌ها و رای دادن به این بازی امید می‌رود تا صنعت بازی‌های رایانه ایرانی با توجه به عرضه این بازی‌ها در خارج از کشور رشد بیشتر و سریع‌تری گرفته و نوید آینده‌ای درخشان برای این صنعت در ایران را ‌دهد.

آزاد در پایان گفت: لینک صفحه بازی سیاووش که با نام Legends of Persia در این رقابت‌ها شرکت کرده (http://www.indiedb.com/games/legends-of-persia) است که علاقه‌مندان می‌توانند با رای دادن به این بازی از بازی‌های ملی کشور حمایت کنند.

انتهای پیام/86025/غ30ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول