اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

حضور ورزشکار در میادین نیازمند تامین ابزارهای مورد نیاز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فراهم کردن زمینه حضور ورزشکار در میادین ورزشی نیازمند تامین ابزارهای مورد نیاز است.

حضور ورزشکار در میادین نیازمند تامین ابزارهای مورد نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی ریاست هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان زنجان اظهار داشت: همه باید به گسترش و توسعه این ورزش کمک کنند.

وی به سابقه دیرینه کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در تاریخ اشاره کرد و افزود: یافته‌های تاریخی بیانگر قدمت این ورزش است که خود ناشی از فرهنگ نهفته در آن که دستگیری از مردم بوده است، می‌باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بر لزوم اشاعه ورزش کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در کشور تاکید کرد و گفت: گسترش این ورزش به توسعه فرهنگ مستتر در آن کمک می‌کند که فرهنگ اسلام و عرض ارادت به مولا علی (ع) و ائمه اطهار است.

این مسئول بر لزوم آسیب‌شناسی در مورد عدم اشاعه ورزش کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در سطح جامعه تاکید و اضافه کرد: این ورزش به دلیل عدم راهیابی در بین خانواده‌ها جایگاه قابل توجهی در جامعه ندارد.

رحمانی باز بودن روزی دو ساعت سالن‌های ورزشی متعلق به کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان زنجان را عیب دانست و تصریح کرد: برای فعال شدن این ورزش باید همه ابزارهای مورد نیاز آن از جمله مرشد و گود هم فراهم باشد تا بتوان زمینه حضور ورزشکار را در میادین ورزشی فراهم کرد.

وی مجموعه ذوالفقاری را جزو مجموعه‌های با کیفیت کشور عنوان کرد و افزود: تعارف کردن و رعایت اخلاق که نباید فقط در گود ورزش انجام شود بلکه باید این اخلاق را در همه ابعاد زندگی رعایت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به قبول مسئولیت توسط محمدرضا طالقانی در فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی اضافه کرد: وی آبرو و عزت 50 ساله خود را در این کار هزینه کرده است.

این مسئول پیشبرد امور ورزش کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان را نیازمند همکاری و از آن مهم‌تر همدلی ورزشکاران فعال این رشته دانست و تاکید کرد: ریاست بر هیئت‌های ورزشی هیچ عوایدی را برای فعالان آن ندارد.

رحمانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی را ورزش ملی و میهنی ایرانیان اعلام و عنوان کرد: ما به عنوان مبتکر این ورزش باید به فکر توسعه و گسترش آن در جهان باشیم تا دیگران به فکر ثبت آن به نام خود در مجامع بین‌المللی نیفتند.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول