اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان فارس صورت می‌گیرد

آغاز اجرای طرح بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس از آغاز اجرای طرح بیمه اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف این استان از ابتدای آبان ماه خبر داد.

آغاز اجرای طرح بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در گردهمایی مسئولان پیگیری شوراهای حل اختلاف حوزه‌های قضایی فارس اظهار داشت: پس از سعی و تلاش و پیگیری‌های فراوان در مرکز شوراهای حل اختلاف کشور طرح بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف که مدت‌ها در دستور کار این مرکز قرار داشت اجرایی شد.

وی در اهمیت اجرای این طرح گفت: بحث بیمه اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف کشور خواسته به‌حق و شایسته‌ای بود که پس از 10 سال از آغاز فعالیت شورای حل اختلاف با پیگیری‌های معاون ریاست قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور و حمایت‌های روسای کل در دادگستری مراکز استان‌ها سرانجام باعث تصویب لایحه بیمه اعضا و کارکنان شوراها و اختصاص اعتبار لازم در راستای اجرایی شدن این قانون شد.

وی از اجرای این طرح در مورد 500 نفر از اعضای شورای حل اختلاف در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط اجرای این طرح در شیوه‌نامه‌ای به شوراهای حل اختلاف سراسر کشور و استان فارس و سازمان بیمه تامین اجتماعی ابلاغ شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس در ادامه به تشریح شیوه‌نامه و بندهای اجرایی قانون و سهم بیمه اعضا در اجرای طرح بیمه اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت و افزود: تصمیم در مورد پرداخت کف و یا سقف حق بیمه بر اساس حداقل یا حداکثر حقوق مصوب شورای عالی کار تنها یک‌بار اتخاذ و پس از آن غیرقابل تغییر است.

موسوی تصریح کرد: یک‌ماه عدم پرداخت حق بیمه که بیمه‌گزار ملزم به پرداخت آن است، به منزله انصراف تلقی می‌شود.

وی افزود: از مبلغ حق بیمه که معادل 27 درصد بوده، 20 درصد مرکز امور شوراها و مابه‌التفاوت آن بر عهده اشخاص واجد شرایط بیمه است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس مرحله نخست اجرای طرح را در مورد اعضای زیر 50 سال شاغل در شوراها عنوان کرد و گفت: این افراد باید فاقد هرگونه بیمه درمانی و یا حمایتی باشند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در مراحل بعدی اعضای خانواده و افراد تحت تکفل و همچنین افراد بالای 50 سال را نیز در صورت دارا بودن سوابق پرداخت بیمه زیر پوشش بیمه‌ای قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان و رابطان شوراهای حل اختلاف بر تمرکز بیشتر همکاران و اعضای شوراها در راستای به سازش کشاندن دعاوی مطروحه در شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و ادامه داد: با وجود آنکه آمار صلح و سازش در 24 حوزه قضایی فارس بالاتر از میانگین کشوری است، اما این ظرفیت وجود دارد که این استان در زمره استان‌های برتر در زمینه صلح و سازش مطرح باشد.

وی در پایان بر اطلاع‌رسانی منسجم و پوشش خبری صلح و سازش پرونده‌ها در راستای معرفی صلح و سازش در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و اصلاح ذات‌البین تاکید کرد.

در پایان این نشست کارشناسان بیمه تامین اجتماعی با تشریح ضوابط موجود در طرح اجرای بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف به سئوالات و ابهامات رابطان شورا پاسخ گفتند.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول