اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماه جاری در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی ایران

مدیر زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز گفت: نخستین همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی با حضور 12 کارشناس خارجی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و ترکیه از 25 تا 27 آذر ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی اکبر حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاثیر نور بر انسان و محیط زیست، ارتقای کیفیت محیط با کمک نور، نور و رونق اقتصادی، جنبه‌های هنری و زیباشناختی نور، ضوابط، مقررات و استانداردها و نیز روش‌های نورپردازی مهم‌ترین محورهای این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش هشت کارگاه تخصصی و آموزشی شامل آشنایی با نشریه جدید 614 روشنایی معابر، اصول اندازه‌گیری روشنایی معابر همراه با کار عملی در سایت، اصول طراحی چراغ‌ها با استفاده از ledها، طرح جامع نورپردازی، نورپردازی بناهای تاریخی، تهیه محتوا در پروژه‌های نورپردازی دینامیک و نیز آشنایی با نرم‌افزار ecotech و نحوه محاسبه و طراحی نور طبیعی به ارائه آخرین دستاوردهای طرح جامع نورپردازی می‌پردازند.

مدیر زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز تصریح کرد: در حاشیه این همایش مسابقه طراحی چراغ، نمایشگاه تخصصی روشنایی و نورپردازی و جشنواره نور برای آذین‌بندی مناسبت‌ها از دیگر برنامه‌های همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی است.

حسینی بیان داشت: پس از فراخوان، 220 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از بررسی 120 مقاله انتخاب و از این تعداد نیز 40 مقاله برای ارائه شفاهی معرفی شده است.

وی اضافه کرد: خلاصه مقاله‌ها نیز در قالب کتابچه‌ای چاپ و در اختیار شرکت‌کنندگان و کارشناسان قرار می‌گیرد.

مدیر زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز ابراز داشت: در بخش مسابقه طراحی چراغ 180 طرح به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد نیز 60 طرح انتخاب و پس از داوری 15 طرح برگزیده و به سه طرح برتر نیز جوائزی اهدا می‌شود.

حسینی ابراز داشت: نور طبیعی و نقش آن در معماری ایرانی و آینه‌کاری و تاثیر در روشنایی محیط، نوآوری در طراحی محصول‌ها و تجهیزات و گزارش پروژه‌های انجام شده در طرح جامع نورپردازی از دیگر ویژگی‌های همایش بین‌المللی روشنایی و نورپردازی است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول