اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان:

تکنولوژی انبار نفت احمدی‌روشن کرمان بی‌رقیب است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: امکانات و تکنولوژی به کار رفته در انبار بزرگ نفت شهید احمدی‌روشن کرمان در کشور بی‌رقیب است.

تکنولوژی انبار نفت احمدی‌روشن کرمان بی‌رقیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرتضی عابدینی عصر امروز در حاشیه بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از انبار نفت شهید احمدی روشن باغین در جمع خبرنگاران با تسلیت ‌شهادت 16 نفر از همکاران صنعت نفت در بغداد، ‌اظهار داشت: تأسیسات انبار نفت شهید احمدی روشن باغین کرمان با وسعت 60 هکتار و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 600 میلیارد ریال از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به لطف الهی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانمان در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اول آذر ماه سال 91 بهره‌برداری آزمایشی را از این تأسیسات با دو مخزن ذخیره‌سازی نفت و گاز آغاز کرده‌ایم.

عابدینی ابراز داشت: از 15 مهرماه سال جاری توانسته‌ایم سایر مخازن را به سرویس اضافه کنیم و در حال حاضر توان بهره‌برداری از 95 درصد تاسیسات را داریم و تمام عملیات ذخیره‌سازی و برداشت و آنچه ماموریت حوزه انبار نفت کرمان است‌ در انبار جدید عملیاتی و اجرایی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در اوج عملیات در این انبار توانسته‌ایم در یک روز بالغ بر 12 میلیون لیتر بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز را توسط 325 دستگاه نفت‌کش بارگیری داشته باشیم که هم برای حوزه‌ عملیاتی ‌ناحیه مرکزی کرمان، ناحیه جیرفت، بم، بافت، زرند و استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان داشت: میزان ذخیره‌سازی این انبار 350 میلیون لیتر است که توسط 13 دستگاه مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد.

عابدینی تصریح کرد: 11 دستگاه مخزن در این انبار سقف شناور دارند و ‌دو دستگاه دارای مخزن سقف ثابت هستند، همچنین دو دستگاه  مخزن 7 میلیونی نفت سفید و آب را داریم ‌که در مواقع بحران و اضطراری امکان بهره‌برداری از این مخازن برای اطفای حریق مخازن وجود دارد.

وی عنوان کرد: امکانات و تکنولوژی که در این انبار استفاده شده در کشور بی‌رقیب است و به عنوان آب ذخیره‌سازی و توزیع انرژی در جنوب شرق کشور فعالیت می‌کند‌.

عابدینی افزود: وظیفه و ماموریت انبار بزرگ نفتی احمدی روشن باغین کرمان این است که سوخت مورد نیاز استان کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بخشی از خراسان رضوی را تامین کند.

وی در مورد حفاظت از این انبار نفتی ‌گفت: پیش‌بینی‌هایی در رابطه با حفاظت الکترونیکی انجام شده و به موازات آن حفاظت فیزیکی صورت می‌گیرد.

عابدینی در پایان تأکید کرد: ‌در حال حاضر مقداری فرآورده نفتی به صورت دپو در انبار مرکزی قبلی‌ در خیابان شهید صدوقی ذخیره‌سازی داریم و تا پایان سال جاری با برنامه‌ریزی انجام داده‌ به برداشت آن اقدام می‌کنیم. 

انتهای پیام/80018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول