اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خبر داد

فعالیت 210 هزار صنعتگر در کردستان/وجود 32 رشته صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از فعالیت 210 هزار صنعتگر در این استان خبر داد.

فعالیت 210 هزار صنعتگر در کردستان/وجود 32 رشته صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی صبح امروز در سمینار آموزشی تاثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد و اشتغال در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان اظهار داشت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه قدمت سرزمین کردستان بر اساس کاوش‌های انجام شده اخیر به 12 هزار سال پیش یعنی عصر آهن بر می‌گردد، افزود: کردستان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های ایران اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان افزود: کردستانی‌ها به عنوان ایرانی‌ترین ایرانی‌ها در کنار مرزداری دارای میراث گرانبهای فرهنگی و گردشگری هستند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: طبیعت زیبا و بکر این استان در کنار جذابیت‌های خدادادی و آثار ساخته دست بشر، امنیت پایدار و صنایع‌دستی در طول سال‌های اخیر موج گردشگران بسیاری را از داخل و خارج از کشور به سمت خود جذب کرده است.

به گفته وی، جاذبه‌های طبیعی، نعمت‌های خدادادی در کنار دسترنج مردم، این استان را در طول تاریخ به عنوان یکی از استان‌های گردش‌پذیر مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان به وجود یک‌هزار و 800 اثر فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: بیش از 800 اثر از این تعداد ثبت ملی شده‌ است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: در کنار وجود نعمت‌های خدادادی مانند دریاچه زریوار، چشمه باباگرگر، منطقه اورامان و سایر نقاط، دسترنج هنرمندان کردستانی نام این استان را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.

وی با بیان اینکه بی‌نظیرترین حجاری‌های دست‌ساز در این استان قرار دارد که در کمتر جای این کشور دیده می‌شود، گفت: غار کرفتو از جمله جاذبه‌های گردشگری این استان است که یکی از بی‌نظیرترین معماری‌های صخره‌ای در کل دنیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از امکانات و بسترهای موجود به خوبی استفاده کنیم صنعت گردشگری به بهترین شکل در استان پاسخ داده خواهد شد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه در حوزه صنعت‌ گردشگری در ابتدای راه هستیم، بیان داشت: از لحاظ زیرساخت‌ها و همچنین افراد متخصص و توانمند در حوزه توسعه گردشگری نیازمند انجام اقدامات اساسی هستیم.

به گفته وی، مردم این استان از نظر معنوی دارای غنی‌ترین آداب و رسوم هستند که از گذشتگان به ارث برده و در حال حاضر نیز در زندگی آنان جاری است.

وجود 32 رشته صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان به وجود 32 رشته صنایع‌دستی فعال در این استان اشاره کرد و بیان داشت: 21 رشته از این تعداد خاص خود استان است.

میمنت‌آبادی افزود: صنعتگران این استان آثاری خلق می‌کنند که در تمام دنیا کم‌نظیر بوده و تاکنون 8 اثر صنایع‌دستی کردستان موفق به کسب مهر اصالت یونسکو شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 210 هزار صنعت‌گر که 65 هزار نفر آنها آموزش دیده رسمی و دارای مجوز هستند، در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول