اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی به آمریکا و انگلیس اجازه می‌دهد از وزیر اطلاعات «قذافی» بازجویی کنند

وزیر دادگستری لیبی می‌گوید این کشور به مسئولان آمریکا و انگلیس اجازه خواهد داد در رابطه با حادثه «لاکربی» از «عبدالله سنوسی» بازجویی کنند.

لیبی به آمریکا و انگلیس اجازه می‌دهد از وزیر اطلاعات «قذافی» بازجویی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «صلاح المرغنی» وزیر دادگستری لیبی می‌گوید دولت این کشور به آمریکا و انگلیس اجازه می‌دهد وزیر اطلاعات «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی را در رابطه با حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در اسکاتلند بازجویی کنند.

هواپیمای شماره 103 خطوط هوایی «پان‌ امریکن» در 21 دسامبر 1988 در حالی که از لندن عازم نیویورک بود، بر فراز شهر «لاکربی» اسکاتلند منفجر شده و سقوط کرد. بر اثر این حادثه تمام 259 سرنشین هواپیما به همراه 11 نفر از ساکنان لاکربی کشته شدند.

آمریکا و انگلیس در آن زمان دولت لیبی را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کردند. رژیم معمر قذافی نهایتا در سال 2003 رسما مسئولیت این حادثه را پذیرفت. «عبدالباسط المقراحی» تبعه لیبی به عنوان عامل این حادثه معرفی شد و چندین سال نیز در زندان به سر برد. او در سال 2009 و در حالی که گفته می‌شد به دلیل بیماری تنها 3 ماه دیگر زنده می‌ماند، آزاد شد. وی نهایتا اوایل سال گذشته درگذشت.

وزیر دادگستری لیبی امروز به شبکه «آی‌تی‌وی» انگلیس گفته است آمریکا و انگلیس اجازه خواهند یافت تا از «عبدالله سنوسی» در رابطه با حادثه لاکربی بازجویی کنند.

وی در این مورد گفته است: ما در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای این کار و همچنین جمع‌آوری مدارک مورد نیاز مسئولان آمریکایی و انگلیسی هستیم. همه ما می‌خواهیم حقیقت را بدانیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول