اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

برای درک فرهنگ عاشورا باید کنار شهدا باشیم

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: اگر در کنار شهدا باشیم کرامت آنها به ما اجازه می‌دهد که فرهنگ عاشورا را درک کنیم و به عاشورا فکر کنیم.

برای درک فرهنگ عاشورا باید کنار شهدا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالله ملکی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره اشک انار در سالن جهادکشاورزی استان مازندران ‌اظهار داشت: شعر حرف دل است و شعرا مازندران با زبان دل خویش به وصف رزمندگان پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه سرداران و 10هزار شهید مازندران بیان داشت: این جشنواره در راستای برگزاری این اجلاسیه برگزار شد.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه با اشاره به مظلومیت برخی از شهیدان ما در منطقه خویش بیان داشت: با برگزاری این‌گونه جشنواره برخی از شهیدان ما که در شهر و یا حتی کوچه خویش غریب هستند به مردم شناسانده می‌شوند.

وی با اعلام اینکه جشنواره اشک انار مازندران امسال به نام شهید علیرضا نوری برگزار شد،گفت: باید از هر فرصتی برای معرفی شهدا به کار ببریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به تاسی شهدا از فرهنگ عاشورایی بیان داشت: مقاومت،ایثار، خودگذشتگی،عبادت،نماز شب،روزه گرفتن در خط مقدم و ولایت مداری در جبهه‌های حق علیه باطل موج می‌زد.

ملکی با بیان اینکه کل عملیات روز عاشورا شش ساعت بود،اضافه کرد: در این شش ساعت درس‌های زیادی تدریس شد که رزمندگان ما در جبهه‌های دفاع مقدس به خوبی این درس‌ها را در جبهه‌ها مرور کردند.

وی ادامه داد: شاید نتوانیم راوی و نویسنده خوبی برای شرکت کنندگان در جبهه و جنگ باشیم و یا به خاطر گذشت زمان دفاع مقدس را خوب درک نکنیم ولی اگر با شهدا مانوس باشیم و با این از خود گذشتگان به دلیل اسلام عشق بازی و صحبت کنیم کرامت آنها به ما می‌رسد.

ملکی در پایان گفت: اگر در کنار شهدا باشیم کرامت آنها به ما اجازه می‌دهد که فرهنگ عاشورا را درک کنیم و به عاشورا فکر کنیم.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول