اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و مبتکر مازندرانی عنوان کرد

هدایت آب‌های سطحی با استفاده از فناوری آسفالت دکوراتیو

محقق و مبتکر مازندرانی از هدایت کامل آب‌های سطحی با استفاده از آسفالت دکوراتیو در عرصه معماری منظر و مبلمان شهری خبر داد.

هدایت آب‌های سطحی با استفاده از فناوری آسفالت دکوراتیو

صادق میرسپاسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری و پژوهشی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان در جهان در بخش عمران و شهرسازی، نبود کیفیت مناسب مواد و مصالح و نیز پایین بودن عمر مفید روسازی معابر عمومی است.

وی افزود: نبود انعطاف سیستم‌های فعلی در طراحی‌های نوین و پیچیده معماری نیز از دیگر مشکلات است.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر سنگفرش پیاده‌راه‌ها پاسخ وی نیاز رفاهی مردم نیست، گفت: نبود دقت کافی در ساخت، استفاده از مصالح نامرغوب و نقایص ذاتی در این روش‌ها موجب شده تا راهکاری جدید و کم نقص برای جلب رضایت مردم و مسئولان اندیشیده شود.

این مبتکر مازندرانی، تصریح کرد: شرکت نقش «رنگ پایا پوشش» توانست فناوری آسفالت دکوراتیو را برای نخستین بار در  کشور آمریکا و اکنون در ایران معرفی و اجرا کند.

طراح و مبتکر آسفالت دکوراتیو درباره مزایای این فناوری ادامه داد: این فناوری نوین تحولی اساسی به منظور نوآوری در عرصه معماری منظر و طراحی مبلمان شهری است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای آسفالت دکوراتیو بر حل روش‌های معمول گذشته در ساخت معابر و پیاده‌راه‌ها در شهرها و روستاها تاثیرگذار است، افزود: این فناوری در جلب گردشگر و آسایش شهروندان نیز موثر است. 

*هدایت آب‌های سطحی با استفاده از فناوری آسفالت دکوراتیو

میرسپاسی یکپارچگی و پیوستگی سطح کار و نبود وجود درز، روزنه‌های سطحی و حفره‌های عمیق را از جمله مزایای این آسفالت جدید برشمرد.

وی اضافه کرد: هدایت کامل آب‌های سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین و فرسایشی، تخریب و یخ‌زدگی آنها، جلوگیری از رویش علف‌های هرز و بروز شوره‌های معمول سطح پیاده راه‌ها از دیگر مزایای این آسفالت است.

به گفته مدیر عامل شرکت نقش رنگ پایا پوشش گیلان، این آسفالت جدید قابلیت اجرا در اماکن عمومی، تفریحی و اقامتگاهی با توجه به نمای زیبا و چشمگیر و وجود طرح‌های مختلف را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در معابر عمومی مانند خیابان‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و جاده‌های بین شهری نیز قابل اجرا است.

میرسپاس، قابلیت اجرا با آسفالت مختلط و اجرای سیستم زهکش زیرسطحی برای هدایت مناسب و اصولی آب‌های سطحی و زیر سطحی را از دیگر مزایای این فناوری خواند.

میرسپاس، در باره رنگ این نوع آسفالت یادآور شد: نوع رنگ‌آمیزی فناوری مذکور علاوه بر زیبایی موجب ضد آب شدن رویه آسفالت، جلوگیری از یخ‌زدن سطح آسفالت، بازتاب نور خورشید و عدم جذب حرارت آن و جلوگیری از نرم شدن و موج افتادگی سطح آسفالت می‌شود.

وی جلوگیری از مواج شدن، انواع ترک خوردگی و آسیب‌های معمول رویه‌های آسفالتی مانند صیقلی شدن دانه‌ها و رو زدن قیر را از دیگر مزایای رنگ‌آمیزی این آسفالت عنوان کرد.

این مبتکر مازندرانی، متذکر شد: هماهنگ بودن این روش جدید فرش معابر با تمام اقلیم‌های آب و هوایی کشورمان و سادگی در سرعت آموزش و طرح‌های زیبای سنتی، الهام گرفته از طرح فرش ایرانی را مضاعف می‌کند.

انتهای پیام/84002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول