اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی در نمین

4 بخش اردبیل صاحب ایستگاه کارت ملی هوشمند می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در هفته‌های آینده چهار بخش استان اردبیل صاحب ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند می‌شود.

4 بخش اردبیل صاحب ایستگاه کارت ملی هوشمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در مراسم راه‌اندازی اولین ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در نمین اظهار داشت: این چهار بخش شامل اصلاندوز در پارس‌آباد، ارشق در مشگین‌شهر،‌ جعفرآباد در بیله‌سوار و عنبران در نمین است که به دلیل جمعیت زیاد صاحب چهار ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما در مرکز استان سه ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند را راه‌اندازی کردیم و در تلاش هستیم با تأمین زیرساخت‌ها و مهیا شدن امکانات در همه شهرستان‌ها این ایستگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم و دفاتر پیشخوان نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

امینی با برشمردن مزایای صدور کارت ملی هوشمند خاطر نشان کرد: این کار در حقیقت همه امکانات مطلوب را برای پیوستن به دولت الکترونیک و دریافت خدمات مختلف دارد به طوریکه دیگر نیاز نیست هموطنانمان چندین کارت مختلف را با خود حمل کنند بلکه در قالب کارت ملی هوشمند همه خدمات ارائه شده و صاحبان این کارت‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول به دو مأموریت اصلی این کارت با تعبیه امضای دیجیتالی و اثر انگشت بیومتریک اضافه کرد: به هیچ عنوان کارت ملی هوشمند قابل جعل یا سوءاستفاده نیست و هموطنان می‌توانند با اطمینان خاطر از کارت ملی هوشمند استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: قرار است در چهار بخش عنبران، اصلاندوز، ارشق و جعفرآباد که از بخش‌های پرجمعیت استان است، ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند راه‌اندازی شود تا هموطنان بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه دیگر کارت ملی سابق صادر نمی‌شود، یادآور شد: افرادی که سن قانونی آنها 14 سال تمام است و یا کارت ملی گم شده و مستهلک دارند، می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها کارت ملی هوشمند را دریافت کنند.

امینی ادامه داد: تاکنون سه هزار کارت ملی هوشمند در سطح استان به مردم صادر شده و سعی و تلاشمان بر این است تا در همه شهرستان‌ها امکانات و تجهیزات فراهم آمده تا امکان بهره‌برداری از کارت ملی هوشمند فراهم آید.

وی موارد ایمنی کارت ملی هوشمند و برجستگی‌های آن را به عنوان یک کارت معرف معتبر همراه با کد ملی و کد پستی یادآور شد و گفت: تمام مأموریت‌هایی که کارت ملی سابق انجام می‌داد، کارت ملی هوشمند به انجام می‌رساند و در حقیقت دروازه ورود به دولت الکترونیک است و همه دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها موظف هستند این کارت‌ها را مورد پذیرش قرار داده و با اطمینان خاطر از هموطنان به عنوان کارت هویتی و معرف بپذیرند.

انتهای پیام/62007/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول