اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان:

روزانه 113 نوزاد در گلستان متولد می‎شود

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: به طور میانگین هر روز 113 نوزاد در استان گلستان متولد می‎شود.

روزانه 113 نوزاد در گلستان متولد می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد، اظهار داشت: میزان ولادت در هشت ماه گذشته در استان گلستان 22.8 در هزار بوده که این یعنی به ازای هر یک‌هزار جمعیت 22.8 ولادت را داشته‎ایم.

وی ادامه داد: استان گلستان در ثبت ولادت رتبه هفتم را در کشور دارد که شاخص این رخداد در کشور 18.9 در هزار است و در استان ما سطح جایگزینی جمعیت بهتر از سایر نقاط کشور است.

ابوترابی گفت: کمینه این میزان نیز برای استان‎های گیلان، مازندران، تهران و البرز است و بیشینه این نیز مربوط به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته میزان وفات در استان گلستان 4.6 در هزار است که این شاخص در کشور 4.7 در هزار است که این نشان دهنده جوان بودن استان است.

ابوترابی افزود: میزان ازدواج در استان گلستان در هشت ماه گذشته 12.3 در هزار بوده که این شاخص در کشور 10.3 در هزار است و کمترین این میزان برای تهران و بیشترین آن مربوط به خراسان شمالی و اردبیل است.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته میزان طلاق در استان گلستان 1.7 در هزار است که در کشور این میانگین 1.8 در هزار است که کمترین این آمار در استان سیستان و بلوچستان است که زیر یک در هزار است و بیشترین آن نیز مربوط به کرمانشاه با دو در هزار است.

روزانه 113 نفر در گلستان متولد می‎شود

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان به طور متوسط در هر روز 113 فرزند به دنیا می‎آید و 22 نفر نیز فوت ثبت می‎شود و به لطف خدا در هر روز 58 ازدواج و متاسفانه هشت طلاق به ثبت می‎رسد.

ابوترابی بیان کرد: در هشت ماه گذشته در استان گلستان 27 هزار و 892 ولادت به ثبت رسیده است که نسبت جنسیت در این آمار 104.5 پسر به 100 دختر است.

وی گفت: از کل ولادت به ثبت رسیده 99.6 درصد در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت می‎رسد و این آمار با توجه به اینکه استان ما استان قومیتی بوده و دارای جمعیت روستایی است نشان می‌دهد که بخش‎های شوراها و دهیاری‎ها و خانه‎های بهداشت همکاری بسیار خوبی را با اداره ثبت احوال دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان اظهار داشت: در ثبت فوت در مدت هشت ماه گذشته پنج هزار و 549 واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت جنسیت در این آمار 132 مرد در برابر هر 100 زن، فوت به ثبت می‎رسد.

ابوترابی متذکر شد: 99.1 درصد از فوت‎ها در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت می‎رسد.

وی در پایان ابراز داشت: در شش ماه گذشته سال جاری در استان گلستان 10 هزار و 754 ازدواج به ثبت رسیده و تعداد طلاق ثبت شده در این مدت نیز یک هزار و 456 مورد بوده که به ازای هر 7.4 مورد ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول